Hoe volwassener overkomen met kleren?

heej,
ik ga volgend jaar naar de bovenbouw (+nieuw gebouw)
en ik wou dan ‘volwassenere’ kleren gaan dragen.
weten jullie waar ik dan op moet letten bij het kopen van mijn kleren?
xxxkus.

btw; ik ga echt geen kleren dragen hoor die ik niet mooi vind hoor. (A) :slightly_smiling_face:
maar gewoon, waar ik volwassener in lijk. :stuck_out_tongue:

De zara of de only,h&m,zijn meestal wel nette kleren.
Voorderest moet je gewoon dragen wat je lekker vind.
Maar misschien hakken dragen,als je erop kan lopen?

haha, hakken, daar ben ik te groot voor.
maar toch bedankt! ^^.

misschien meer blousejes en jasjes? In ieder geval niet meer van die vesten met capuchons. Tenzij je je daar natuurlijk lekker in voelt, maar goed, ik vind dat altijd een beetje kinderachtig staan.

hoe ‘groot’ ben je dan?

Ik denk niet dat je kleding moet gaan dragen die je niet mooi vind maar waar je wel volwassen in lijkt. Draag gewoon wat je mooi vind!

179 en 14 jaar.
over een paar jaar wil ik wel hakken gaan dragen, maar nu voel ik me dan echt té groot vergeleken met de rest. :blush:

Ik denk dat je dan beter wat aan je gedrag kan doen ipv kleding.

doe een colbertje aan,
dan lijk je meteen een stuk ouder (:

Jezelf blijven is volgens mii grootste ding waar je je aan moet houden…

Wat draag je nu voor kleding & wat dragen de meeste mensen in jouw bovenbouw? Dan kun je je misschien een beetje door hen laten inspireren.
Verder vind ik jurkjes & rokjes vaak al wat volwassener staan (alleen geen spijkerrokjes!), en een beetje neutrale kleuren (dus geen knalblauw of neongroen, en gekleurde skinny’s vind ik vaak ook een beetje kinderachtig)

Maar dat is mijn mening, en aangezien ik er bij schijn te lopen als een eersteklas tutje (omdat ik van rokjes & hakken houd ben ik blijkbaar een huppelkut) moet je je hier maar niet teveel van aantrekken xD
En ik vind eigenlijk dat je inderdaad gewoon je eigen stijl moet aanhouden… Als je je daar goed in voelt kom je zelfverzekerder over, waardoor mensen je ook eerder als volwassene zien dan wanneer je onzeker overkomt, dat schijnt psychologisch te werken ofzo xD

Sorry als dit bitchy overkomt trouwens, zo bedoel ik het iig niet. Ik geef alleen mijn mening om je te helpen :wink:

haha, oké.
maar mijn gedrag zelf vind ik niet zo heel kinderachtig, en wil ik ook niet aanpassen. (A)

niet van die sportieve kleren, maar gewoon jurkjes & cardigans & vestjes.
tenminste, daar in lijk ik ouder.

Misschien minder kleurtjes dragen en meer zwart, grijs, wit, donkerblauw, bruin? En minder patroontjes.

oke, zoals op je avatar is al helemaal fout, moest ik even kwijt haha.
ga vooral voor basic kleuren, blazers, blousjes.
draag zeker géén gekleurde skinny’s, vesten met capuchons/hoodies, nette sieraden (dus geen gekleurde, maar ga vooral voor zilver/goud), en over het algemeen niet al teveel kleur.

waarom zou je je stijl aan willen passen? Je kan beter gewoon dragen wat je zelf leuk vindt! :grinning:

Nee, juist niet doen! Ik vind het altijd zó zonde dat mensen ouder willen lijken, wees kind.

Peterpanisme ftw.

Amen~

Draag en koop gewoon dat wat je nú leuk vind. Je stijl wordt vanzelf wel volwassener als je eraan toe bent; het verandert met je mee.