Hoe voelt het om depressief te zijn?

Hey meiden,
Ik heb een vraag aan de mensen die ooit met een depressie te maken hebben gehad;
Hoe voelt het nou op depressief te zijn?

ik struggle zelf nu er al een tijdje mee of ik mijn ‘klachten’; moet ik ze nou serieus nemen en naar de huisarts gaan of niet.
2 probleempjes:
ik ben 16 en ik wil mijn ouders er niet over inlichten omdat mijn band met hen niet zo goed is.

Dus willen jullie je eigen ervaringen delen en vertellen hoe jullie er mee omgingen?
Liefs Freckles

Sorry lieverd, maar hoe denk je dat het voelt? Elke dag opstaan met ónwijze zin in het leven? Het voelt klote, énorm.

Ga naar de huisarts, als er een kans is op het feit dat je depressief bent of in hoge maten die gevoelens hebt, is hulp gewoon heel erg belangrijk.

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Misschien heb je een depressie, misschien niet, maar je zit duidelijk met akelige gevoelens tot het punt waarop je hulp wil - dat is dan toch al genoeg? Het is een misvatting dat je pas hulp mag zoeken als je een depressie hebt. Heel veel mensen blijven alleen rondlopen met hun gevoelens of problemen omdat ze het ‘niet erg genoeg’ vinden, maar het probleem is dat hoe langer je er zelf mee rond blijft lopen zonder hulp, hoe groter de kans is dat ze wel steeds erger worden. Dat wil je voor zijn.

Godsamme, ik voel gewoon helemaal niets meer. Geen emoties, geen vreugde als er wat leuks is.
Laat ik zeggen dat er vrij weinig is waar je zin in hebt, maar je doet het allemaal gewoon en alles gaat langs je heen als een soort waas.

Ik kan niet goed uitleggen, het is amper onder woorden te brengen.

Dat voelt voor iedereen anders, ga naar de huisarts.

Dit inderdaad. Als jij denkt dat je hulp nodig hebt dan kun je hulp zoeken. Het hoeft niet net zo erg te zijn als bij anderen. Veel mensen zitten ergens mee en gaan door met het idee dat anderen het erger hebben en ze geen recht hebben om verdrietig te zijn. Als jij je op een bepaalde manier voelt dan voel je je zo. Er zal altijd iemand zijn die het slechter of beter heeft.

Ja dat vraag ik me dus ook af,

Ik voel me (bijna) elke dag echt vreselijk, sta met tegenzin op, heb soms momenten dat ik niks meer zie zitten.
Huil dagelijks, kan me amper ergens toe zetten.
Maar ik kan nog steeds wel eens lachen en grapjes maken?
En soms voel ik me best redelijk.
Dus dan vraag ik me gewoon af of het dan erg genoeg is… omdat ik niet weet hoe depressie nou precies voelt…

x

^Dit. Vorig jaar zat ik in letterlijk hell ik wist niet wat ik precies had, natuurlijk kwam depressie wel in me op maar ik ken mensen die het erger hebben en ik had gewoon zo’n gevoel dat ik niet het recht had om te zeggen dat ik depressief ben eigenlijk nu ook niet echt… Ik weet niet echt hoe je depressie uitlegt je voelt het gewoon en wat je voelt is niet bepaald leuk maar ik denk ook dat iedereen het wat anders heeft. Mijn ouders hebben mij naar de huisarts gestuurd en die heeft mij weer door verwezen naar een psycholoog waar ik nu al een jaar heen ga. Het is wel fijn om met iemand te praten dus ik raad het je wel aan. Als je mijn verhaal een beetje wilt weten hier is een topic die ik had aangemaakt maar dat gaat meer over wat er nu met mij aan de hand is: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/ik-weet-niet-wat-ik-moet-doen-met-mijn-leven…-404624.0.html
Stay Strong <3