Hoe vind ik uit welke foundation bij mij past?

Ja, ik heb al veel geprobeert maar ze zijn steeds te donker…
Weten jullie en manier hoe ik kan uitvinden of een foundation wel mijn huidskleur is als ik in de winkel sta??

Test het op je kaaklijn en vergelijk het mijn je nekkleur (?) als je buiten bent. (voor beter licht)

Mijn levensvraag.

de binnenkant van je pols zou ook kunnen in principe, test 3 kleurtjes en loop even naar buiten en dan zie je welke kleur in daglicht het beste is!

Ik heb gehoord dat ze je bij de MAC heel goed kunnen helpen! Maar ik weet niet of je zoveel geld aan een foundation uit wilt geven…

+ je moet eerst sowieso weten of je een roze of een gele ondertoon in je huid hebt:
dit kun je aan de binnenkant van je pols zien (blauwe aders = roze ondertoon, groene = gele ondertoon, maar je hebt ook mensen die neutraal zijn, dan heb je dus blauw en groen).
Voor de rest heb ik zelf ook nog niet de goede foundation gevonden dus ik lees even mee :’)

Volgens mij moet je het inderdaad gewoon op je kaaklijn uitproberen. Want je pols heeft een iets andere kleur.

Gewoon vraaaagen. In de Etos ofzo, daar hebben ze mij ook een keertje vriendelijk geholpen :slightly_smiling_face:

Ik zou fatsoenlijk advies vragen bij de Bijenkort/V&D ofzo, dat werkte voor mij :slightly_smiling_face: Verder is het inderdaad gewoon uitproberen, en bij Bijenkorf of V&D dus kunnen ze je vaak wel proefjes mee geven om uit te proberen (genoeg voor je hele gezicht zegmaar).

Je moet eerst weten of je een roze of gele ondertoon hebt,
ik test altijd een foundation eerst op mijn kaakklijn, als de foundation de juiste match is, smeer ik hem over mn hele gezicht (geen overdosis natuurlijk!!!).
Ik hou de foundation de hele dag op, om te kijken wat die doet.
Blijft die lang zitten, is de dekking goed, word ik geen pannenkoek?
Zit de foundation na een dag nog goed, dan koop ik de foundation

Gewoon aan de MUA daar vragen :’)
Tenzij je je foundation bij de kruidvat koopt. Dan op de kaaklijn ja.

Bij de DA helpen ze je en testen ze op je huis

Je kan het beste naar een goede winkel gaan voor advies. Het nadeel is meestal wel dat ze in die winkels meestal ook wat duurdere foundation verkopen, maar dan weet je wel meteen je tint en ze helpen je echt goed. Een paar jaar geleden ben ik ook een keer naar zo’n MAC counter gegaan en daar ben ik ook echt goed geholpen. Diegene die me hielp heeft ook meteen de foundation op m’n gezicht getest en was heel geduldig.
Dus je kan beter zelf heel veel opzoeken over hoe je de goede foundation kiest en gaan testen in goedkopere winkels (wat ik niet aan zou raden) of advies vragen bij een goede winkel (met een grotere kans dat het de goede tint is en het bij je huid past).