Hoe vind ik een reismaatje

Daar ben ik weer :slight_smile:
Ja hoor, iedereen gaat op stage, begint die van mij een hele tijd later. Echt balen!

Nu zou ik natuurlijk kunnen solliciteren voor een baan, maar het liefst zou ik nog even (een aantal) weken op vakantie gaan. Echter, nu al mijn vrienden wèl weg zijn, wordt het moeilijk om iemand te vinden om mee op reis te gaan. Hebben jullie ervaring met het zoeken van een “reismaatje”? Ik heb wel eens gelezen dat je mensen online kunt ontmoeten, maar dan weet je natuurlijk nooit wat voor soort persoon het is, wat best apart kan zijn.

Xx

Hey!

Eind 2018 heb ik een tussenjaar genomen en ben ik op reis geweest. Toen der tijd heb ik een reismaatje gevonden via de website AroundTheGlobe. Vond ik in het begin ook best spannend, omdat je toch niet 100% weet of de persoon is wie hij/zij zegt te zijn. Bij mij was dat gelukkig niet het geval, dus ik heb een hele leuke tijd gehad op reis!

Er zijn ook velen Facebook groepen. Zelf ben ik lid van “Reismaatje gezocht!” & “Reisgenoot gezocht!”. Hier zitten mensen in de groep die eigenlijk allemaal dezelfde intentie hebben (idem voor AroundTheGlobe). Uiteraard blijven er risico’s aan vastzitten, omdat het vreemden zijn. Vooraf veel met elkaar spreken, kijken hoe het online klikt en dan zou je een poging kunnen doen tot afspreken. Wel alleen doen wanneer het goed voelt natuurlijk.

Zelf heb ik toen in mijn eigen dorp afgesproken. Bekend terrein en op een terras waar veel mensen zaten op dat moment.

just google for travel booking online and destinations as well.