Hoe vind ik een goede studentenkamer in A'dam?

Hoihoi,

Nou de titel spreekt voor zich…
Ik zit nu in 5 HAVO en ik ben van plan om volgend schooljaar aan de HvA te studeren.
Ik in het noorden van het land, en elke dag 2 uur reizen, dat gaat mij fysiek niet lukken. Dus ik wil eigenlijk direct beginnen met het zoeken van een kamer
Nou zoek ik meiden die mij kunnen helpen. Ik heb de volgende vragen:

• Wat zijn betrouwbare websites om te bieden op kamers?
  • Ik las ergens dat als je bij Studentenwoningweb een account aanmaakt dat je geld moet betalen, maar dat je eerst een account nodig hebt bij Woningnet ofzo? Iemand die dat wat duidelijker kan uitleggen?
  • Als ik via Studenwoningweb een kamer probeer te zoeken, hoelang duurt de wachttijd?
  • Hoeveel is de gemiddelde huur? (opzich niet heeeel belangrijk)

Ik hoop dat iemand dit kan beantwoorden! Het zal mij verder helpen!

Meld je aan op studentenwoningweb. Dat wijst zich daar allemaal vanzelf. Het kost wel geld ja, maar dat moet je er nou eenmaal voor over hebben. Wachttijd verschilt, het enige complex duurt 2 maanden, andere woningen 2 jaar.
Verder kun je ook een account maken op kamernet. Ik zou nu eerst een gratis account aanmaken en wat rondkijken, zodat je een beetje feeling krijgt voor wat een gemiddelde kamer kost enzo. En dan rond mei een betaald account, anders zit je heel lang met een kamer waar je niets mee kan.

De huur verschilt, ligt aan je eisen. Als je binnen de ring zit ben je vaak wel minimaal 500 euro kwijt als je geen bezemkast wil hebben. Buiten de ring kan het goedkoper. Ik zit zelf buiten de ring voor 350 inclusief. Maar dan is alles dus wel een stukje fietsen.

Kijk ook op facebook, bv Kamers aangeboden/gezocht, Kamer te huur Amsterdam.

En het belangrijkste; via via. Laat iedereen weten dat je een kamer zoekt. Ik heb mijn kamer uiteindelijk via de vriendin van het zusje van een vriendin. Kwam dat zusje tegen in de trein en zo is het balletje gaan rollen. Zet ook een berichtje op facebook dat je een kamer zoekt, wie weet heeft een facebookvriend nog wel een connectie ergens.

500 euro voor geen bezemkast binnen de ring is alsnog wel goedkoop hoor… Ik zie genoeg kamers voorbij komen voor 600/700 euro voor maximaal 10m2 oid. Als je op kamers wilt in adam zou ik iig niet teveel eisen stellen en ik zou inderdaad aanraden om via facebook te gaan zoeken (zo heb ik m’n kamer gevonden)