Hoe vind ik een geschikte psycholoog?

Hey meiden,
Ik voel me al een lange tijd echt verschrikkelijk slecht en ik heb vandaag eindelijk de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Ik heb een doorverwijzing gekregen voor een psycholoog. Mijn huisarts zit in Nijmegen, maar ik woon zelf ondertussen in Amsterdam en wil dus ook graag daar naar een psycholoog, maar mijn huisarts kan me daar dus verder niet bij helpen omdat het buiten Nijmegen is.
Het enige dat ik weet is dat ik een doorverwijzing heb voor een eerstelijns (?) psycholoog en dat ik er het beste eentje kan zoeken waarmee mijn zorgverzekering een contract heeft ivm vergoeding etc.
Mijn vraag is dus hoe ik dit in hemelsnaam moet aanpakken? Er zitten veeeeeel psychologen in Amsterdam en ik heb echt geen flauw idee hoe ik er eentje moet uitzoeken. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? En is het als student normaal om naar een gewone psycholoog te gaan, of beter naar eentje voor studenten?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik kom er zelf niet echt uit :dry:
Heel erg bedankt alvast!

Ik zou jezelf sowieso inschrijven bij een huisartsenpraktijk in Amsterdam.

Verder heb ik geen idee hoe het qua zorgverzekering zit enzo, maar psychologen doen over het algemeen allemaal hetzelfde. Dus je zal gewoon een praktijk moeten uitzoeken, wat dus binnen je verzekering valt, en dan kijken of het klikt met de psycholoog of niet.

Inderdaad jezelf inschrijven voor een huisarts in Amsterdam. Misschien kan je via hier een verwijzing krijgen naar een psycholoog? Dan hoef je niet zelf te zoeken enzo.

Om een geschikte te vinden moet je dan gewoon net zolang wisselen tot je er een hebt waarmee je een klik hebt, dat is heel belangrijk.

Ik denk dat het wel normaal is om naar een gewone te gaan, maar ik weet niet hoe oud je bent dus misschien kan je erop letten dat hij/zij ervaring heeft met mensen van je leeftijd als je nog niet heel oud bent zegmaar. Maar dat weet ik eigenlijk niet.