Hoe vieren jullie sinterklaas?

heyy girls
Ik heb een broertje van 8 en denk dat hij nog niet zo goed is in surprises maken. Dus wat zijn jullie ervaringen? Hoe vieren jullie 5 december thuis?
xoxo

Wij doen dit jaar lootjes trekken, en dan alleen gedicht en cadeautje. Maar toen mijn zusje 8 was, en ik 15 deden wij wel surprises, alleen hielp 1 van mijn ouders mijn zusje! + Nog een zak met cadeautjes haha.

Op de basisschool deden wij ook al aan surprises maken dus zou niet inzien waarom niet?

Ik vier zelf geen sinterklaas, alleen voor mijn neefje doen we cadeautjes

even serieus, wat hebben Nederlanders met ‘sinterklaassurprises’ en wat moet ik me daar bij voorstellen

Niet.

we hebben gewoon lootjes getrokken,of dat mijn moeder alles kocht tot aan onze 12de. daarna ? dit jaar doen we voor dat iedereen voor iedereen 1 kado moet kopen. (18 jaar )

zelfgemaakte kados voor anderen met troep erin en nog sinterklaascados
niiks bijzonders aan

Wij spelen een dobbelspel met de familie waarbij iedereen 5 cadeautjes koopt. Het is heel gezellig en grappig, je kan ook weer cadeautjes van elkaar ‘afpakken’ en als de tijd op is, is het altijd een verrassing wat je krijgt. :slightly_smiling_face:

Ik ben zo blij dat wij niet aan surprises en gedichten doen want dat vind ik echt verschrikkelijk.

wij kopen gewoon cadeautjes voor iedereen. Geen lootjes en suprises oid.
Gewoon cadeautjes in de zak van sinterklaas :grinning:

Op school maakten wij suprises pas vanaf groep 6/7, mijn broertje zit in groep 4 haha. Maar ik denk dat we lootjes doen en dat een van mijn ouders hem helpt. En misschien kopen mijn ouders nog een aantal cadeaus. Met vriendinnen doen we ook elk jaar surprises, en waarom Nederlanders sinterklaas vieren? Het is gezellig! Maar bedankt voor jullie ervaringen! Klinkt allemaal heel gezellig in ieder geval :slightly_smiling_face:

Wij maken surprises, en daarna nog een dobbelspel. Iedereen 2 cadeautjes daarvoor kopen. En misschien kan je broertje samen met je opa/oma een surprise maken? Toen wij het deden deed ik het de eerste keer ook met mijn oma.

Niet. Of misschien wel…
Met vriendinnen doen wij gewoon voor bepaald bedrag cadeautjes kopen en dan een ingewikkeld spel. XD

Mijn ouders + de rest van de familie deed toen ik en al mijn neefjes nog geloofden gewoon lootjes trekken, en ze kochten dingen voor de kids…
We hebben er nooit wat van gemerkt.
Ze deden geen suprises maar wel gedichten maar dan maakte de rest van de familie gedichten voor de kids…

Nu zon soort spel.

Je maakt een soort van originele cadeauverpakking om een cadeau heen. Meestal passend bij sinterklaas of die persoon. Bijvoorbeeld heb ik is voor mijn broertje een legoblok gemaakt van een schoenendoos met krantensnippers erin, en daar dan het cadeautje in.
Het is gewoon een hele gezellige geheime sfeer dan bij ons haha, omdat iedereen bezig is om dus een geheime surprise te maken (’:

De ouders van mijn vriend kopen tegenwoordig alleen een kleinigheidje, verder doen we er weinig aan, low budget misschien

Niet.

Mijn zusje gelooft nog steeds, dus wij vieren pakjesavond.

Wij hebben ook lootjes getrokken, maar je hoeft geen surprise te doen. Gewoon inpakken met een gedicht voor de persoon is genoeg. Bedrag is 25 euro voor vieren met familie, 10 euro voor vieren met vrienden.

Je kan toch gewoon afspreken dat iemand samen doet met je broertje?