Hoe vetvlekken uit kleding??

Ik heb van de week frituurvet over me net nieuwe broek laat vallen, heel me linker broekspijp zit nu dus vol vetvlekken… net 1 keer aangehad, zou zonde zijn als ik hem nu al moest weggooien…

iemand tips om dat eruit te krijgen?
mijn oma heeft al wat dingen geprobeerd maar haar is het niet gelukt…

wasbenzine

Voor alle rare vlekken die er niet zomaar uitgaan, zoals bloed en olie gebruik ik ossengal. Dat kan je kopen bij de kruidvat, etos, enz.
Gewoon nat maken met lauw water, ossengal erop smeren en dan uitspoelen, eventueel nog eens insmeren en in de was.

okee dan ga ik dat ossengal is proberen vanmiddag!:slight_smile:

@Shizu hoe werkt dat wasbenzine dan?

ik weet alleen dat wasbenzine helpt tegen vetvlekken

Vetvlekken je moet je zo snel mogelijk verwijderen met terpentine, aceton of wasbenzine. Bij kunststofvezelstoffen liever geen aceton gebruiken. Erg dikke vetvlekken kun je verwijderen door deze vetvlekken zo veel mogelijk van het kledingstuk te schrapen. Daarna dit te behandelen met terpentine of wasbenzine. Zorg er wel voor dat je een schone doek onder het kledingstuk en vlek hebt. Het kledingstuk of de stof altijd na spoelen in warm water met een neutrale wasmiddel.

Ik heb ze gewoon in de was gedaan…:’) eerst wat dreft erop, met water schoonmaken en anders later in de was doen…gaat er altijd uit hoor XD
alleen in m’n ugg’s zitten ze er nog steeds maja

Met wasbenzine heb ik geen ervaring. Het vet wat ik verwijderd heb met ossengal, was smeer wat tussen de fietspomp zat. Dat ging dus prima.
Voor mn bijbaantje sta ik achter de frituur, de vetvlekken die ik daar krijg gaan er gewoon in de was uit.

met wasbenzine heb ik zelf ook geen ervaring, maar mijn scheikunde leraar zei dat het heel effectief werkt :wink:

Je hebt toch van die speciale vlekverwijderaars (bijv eentje voor inkt, eentje voor vet, etc) bij kruitdvat, etos, supermarkt?

zeep absorbeert toch vet?

Ik heb wel een tip voor als je pen in je kleren hebt! Met melk kun je het er zo uitwrijven :stuck_out_tongue:

ik heb het al met groene zeep geprobeerd! vandaag niet meer in de stad geweest, morgen misschien ff naar stad om iets te kopen!

je moet van dat groente verpakkinspapier hebben
http://www.vermeulenverpakkingen.nl/uploads/tx_windwebcatalogus/pictures/363/klein_Img_0204.JPG

op het kledingstuk zetten,en dan met een strijker eroverheen. werkt het beste als je van de vlek heb afgebleven! dus niet gewassen enz.

maar heb hem al gewassen, dus werkt het dan niet meer?