Hoe verwoord ik dit?

Hey, ik heb jullie raad nodig. Mijn ex en ik zijn nu zo’n 5 maanden uiteen (redelijk plots uit gegaan, omdat hij zich te min voelde voor me). We probeerden vrienden te blijven enzo, maar zijn nieuwe vriendin verbood dit waardoor ik dan onlangs zelf maar contact heb stopgezet, omdat ik het erg moeilijk mee had dat we amper nog konden praten en bovendien had ik nog gevoelens voor hem. Ik vertelde dus dat ik nog gevoelens had en dat ik hem tijdens onze relatie altijd graag gezien heb en dat ik altijd respect voor hem gehad enzo. Vandaag stuurde hij dat hij het ook echt meende met mij, maar dat hij het gevoel had dat alles in onze relatie in het geheim moest, wat voor mij nogal onverwachts aankwam, aangezien hij hier thuis welkom was, mijn vrienden wisten van onze relatie enzo. Het enige waarom hij dit misschien zou kunnen gezegd hebben, is omdat ik mijn ouders niet altijd vertelde dat hij hier was als ik alleen thuis was. Dit was gewoon om gezaag te vermijden van mijn ouders i.v.m. dat ik mijn schoolwerk niet moest verwaarlozen. Maar door zijn onzekerheid denk ik dat hij dit opvatte alsof mijn ouders niet mochten weten dat hij er was, terwijl dit niet het geval was want hij had mijn ouders al meerdere keren thuis ontmoet. Verder denk ik dat hij het ook moeilijk had met het feit dat hij hier niet bij mij thuis kon blijven slapen, gezien mijn ouders dat ook niet gewoon waren en ze nogal op hun privacy gesteld zijn. Helaas kan ik daar niet veel aan doen, maar ik denk dat hij dit ook weer als iets persoonlijk tegen hem ziet, alsof hij hier niet welkom is. Terwijl mijn ouders hem echt wel aanvaardden. Ik voel me echt wel slecht dat het zo aanvoelde voor hem en dat hij dit nooit met mij heeft besproken. Hoe zeg ik hem dat hij dit verkeerd heeft opgevat? Dit is trouwens niet om hem terug te winnen (ik wil niet in zijn huidige relatie komen), maar ik voel me gewoon slecht dat ik hem dit gevoel heb gegeven. Ik wil hem laten weten dat het niet de bedoeling was om hem zo te laten voelen. Het was ook mijn eerste serieuze relatie dus misschien heb ik dingen verkeerd aangepakt en ik was ook nogal onzeker. Bedankt alvast!

Ik zou hem eigenlijk met rust laten. Als hij verder wil met z’n leven gaat tie toch lekker verder. Als jij hem toch niet terug wilt winnen waarom zou je het dan zeggen? Is ook gewoon kut voor zijn huidige vriendin. Wat je zou kunnen doen is een brief of mail sturen en dan alles uitleggen, maar dan wel als afscheid.

Omdat ik weet hoe onzeker hij is en ik me er gewoon niet goed bij voel dat hij het zo heeft aangevoeld. Hij weet ook wel dat dit niet is om in zijn relatie tussen te komen, zo ben ik niet. En het is inderdaad als afscheid dat ik het zou doen. ( ik had al de beslissing genomen om hem met rust te laten)

Maar je hebt het nu eigenlijk tegenover ons al heel mooi verwoord. Volgens mij kun je dat ook wel naar hem! Zeg hem dat je er mee zit en dat dit nooit jouw bedoeling geweest is, leg het alsnog aan hem uit als dit beter voelt. En vertel erbij dat jij ook onzeker was in je relatie, dat je ook niet weet of je het wel goed hebt gedaan. Als je dit wat je ons vertelt aan hem vertelt, zal het waarschijnlijk oplichten voor jou en ook voor hem. Het beste is om dit wel echt als afscheid/afsluiting te zien. Maar dan heb je het wel op een goede manier afgesloten! Het komt goed met jou :slightly_smiling_face: x

jha je hebt wel gelijk; kga proberen om het hem zo uit te leggen en hopen dat hij het begrijpt. Verder zie ik dit ook wel als een afscheid; dat weet hij ook wel. Tzal sowieso wel opluchting zijn als ik hem dit kan vertellen en idd goede manier om het af te sluiten voor mezelf. Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face: