Hallo,
Ik werk samen met een meisje aan een project voor school. Het is een heel groot project en heel belangrijk, telt zwaar mee voor je rapport etc.
We krijgen op dit project een gezamenlijk cijfer. We worden ook mondeling geoverhoort. Als de een de overhoring niet goed maakt, krijgen we beiden een lager cijfer. Als de informatie in het project niet goed is van 1 van de 2, krijgen we ook beiden een lager cijfer.
Nu hadden wij de taken verdeeld voor dit project. Ik kon zien dat zei het al heel moeilijk vind en het haar meer moeite kost om verslagen uittewerken met gekregen informatie, dus had ik haar de wat makkelijkere onderwerpen gegeven, zodat zei minder te doen had en ik de wat moeilijkere kreeg. Ik vond het namelijk prima als ik wat meer te doen had, het vak is namelijk heel belangrijk voor mij en ik wil me er dus graag beter in verdiepen om er beter in te worden. Zei was het hier mee eens, vond het prima dat ze de wat makkelijkere dingen kreeg. Samen hadden we een datum afgesproken waarin we onze stukjes af zouden hebben, zei zou haar stuk naar mij sturen, ik zou alles even snel samenvoegen. De dag daarna zouden we het bespreken en daarna inleveren.
Nu was haar opa best wel lang ziek, en is helaas een paar dagen geleden overleden. Zei was toen niet op school. De dag daarna was ze er wel(gisteren was dat), en vroeg ik haar of ze haar stukje kon sturen, het was immers de afgesproken datum. Zei zij dat ze het al af had, en dat ze het die avond zou sturen. De volgende dag(vandaag) had ik nog niks binnen en zei was niet op school dus vanwege die crematie van haar oma. Ik heb haar meerdere keren gebeld, op huis en mobiel nummer, maar ze neemt niet op. Ik heb haar gesmst, gemailt en gewhatsapd maar daar reageert ze ook niet op. Nu is het avond (morgen moeten we het inleveren) en heeft ze het nogsteeds niet gestuurd. Dit komt er dus op neer dat ik dus zojuist 3 uur bezig ben geweest met haar stukje maken. Nu weet ik dat ze morgen wel op school komt, maar ik vind het dus echt NIET tof dat zei haar stuk niet naar mij toe heeft gestuurd. Ik snap dat ze andere dingen aan haar hoofd heeft, maar als ze het al gemaakt heeft, waarom had ze het dan niet gewoon even kunnen sturen, kopieren, plakken drukken op de verzendknop hoppa. Dat had mij 3 uur werk bespaart, tijd dat ik ook aan andere dingen had kunnen besteden, we hebben het al druk genoeg met huiswerk enzo deze dagen, ik zit helemaal in de stress en nu dit. Korte samenvatting: Ik heb knoeterhard gewerkt aan een project dat we samen moesten doen,(ik heb 11 A4’tjes vol getypt) ik heb alles alleen gemaakt, ook haar deel, en zei heeft dus niets gedaan.
Nu wil ik dit morgen tegen haar zeggen, want ik vind dit echt niet netjes. We hadden immers een afspraak, en ik heb het ookwel eens druk/moeilijk maar ik kom ookwel altijd mijn afspraken na. Maar ik snap dat als ik het verkeerd zeg, ik kwetsend overkom. Ik vind het echt heel erg van haar opa/oma maar ik wil het wel tegen haar zeggen. Maar dus op een niet kwetsende manier, het is wel een vriendin van me namelijk en ze is wel echt heel aardig. Dus hoe zeg ik dit tegen haar?