hoe vervaag je de achtergrond van je foto

Dat vind ik een goede vraag. Maar dat betekend dat zíj research moet doen? Of bedoelde je dat ook?

ik word er echt gek van
hoe moet ik die plaatjes zichbaar maken ??

De links die je daarboven hebt geplaatst, tussen [img] [/ img] (en dan /i aaneklaar) zetten.

je kunt het ook vervagen via www.picnik.com > create > effects > focal soften

maar ik doe het altijd via photoshop > gaussiaans (ofzo?) vervagen

Ja zij en iedereen die zich met fotografie bezig wilt houden.
Voordat je ergens op stort(in dit geval fotografie) kan je beter wat basiskennis hebben over fotografie en je camera.

Maar… Ze vraagt… In het begin… ‘Ik zet graag bloemetjes op de foto, hoe maak ik de achtergrond wazig?’ Macro gebruiken lijkt me dan niet zulk slecht advies, dus ik snap je commentaar niet helemaal.

edit; Met commentaar bedoel ik gewoon je reactie. :slightly_smiling_face: Niet als commentaar-commentaar. Want natuurlijk is het handig je eerst in een onderwerp te verdiepen voor je er verder mee bezig gaat.

Omdat die foto van die beer er in eens stond.

http://img152.imageshack.us/img152/3498/bewerkt04.jpg

zijn er nog tips om deze foto beter te maken

Laat maar ik ben een beetje traag van begrip, haha. Ik dacht dat je vond dat ik maar eens research moet gaan doen. (Ben ik ook druk mee bezig, maar mijn camera is Duits. Heel apart, de handleiding ook.)

ik zette die foto van die beer erop om te vragen wat jullie er van vonden
en dat stond helemaal los van de tip die ik vroeg over het vervagen van mn achtergrond

wil je hem nog weg hebben?

ehh

ja doe maar, ik doe er straks mischien toch niks meer mee en
dan is het alleen maar zonde om hm te laten staan

heeft er nog iemand tips voor het fotograferen met licht?

Ik weet alleen: zonlicht is het beste licht wat je kunt krijgen.

okee dankje wel :slightly_smiling_face:

Natuurlijk licht inderdaad! Ik raad je aan om eens naar de bieb te gaan en een boek over fotografie te lenen. Ik kwam toevallig nog een boek tegen in mijn vaders kast, er staan zulke handige basisdingetjes in, zoals inderdaad, welk licht is in welke situatie het beste?

okee dat ga ik dan zeker doen !
me moeder is er lid van en dan vraag ik wel ff of ik een keertje
mee mag om ook een boek te lenen :slightly_smiling_face:

Gewoon spiegelreflex camera kopen met telelens , zijn de achtergronden hartstikke wazig, en het voorwerp hartstikke scherp! ^^

Ja en dan kun je ook nog focussen.