Hoe vertellen?

.

Waarom wil je het ze per se vertellen?
Je seksleven is toch gewoon privé?

Ik vertel het ze liever dan dat ze er op een genante manier achterkomen. Dan staan we nog verder weg.

Je ouders zijn geen domme mensen. Als jij al ruim een jaar samen bent, zullen ze heus wel een vermoeden hebben dat je seksueel actief bent. En zoals hierboven: je seksleven is privé. Daar hebben ouders hun neus buiten te houden. Wil je het persé vertellen? Vertel het dan tegen je moeder als jullie een moment samen hebben dat jij en je vriend samen slapen en verder gegaan zijn dan dat. En dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

Nou nee, ik denk echt niet dat ze dat vermoeden. Mijn moeder was er een maand of 2 geleden vast van overtuigd dat ik nog nooit iemand van het andere geslacht naakt had gezien. Dan denk ik ook niet dat ze denkt dat ik seksueel actief ben. Voor mijn vader is het gewoon taboe. Hij vind ons veel te jong om samen te slapen. Hij is ook nog nooit bij mij blijven slapen of andersom omdat mijn vader dat gewoon niet accepteert.

Ik weet best dat ons seksleven privé is, maar ik heb liever dat ik het hun zo vertel dan dat ze eens binnen komen lopen en het zo ontdekken, want dan wordt het ook nog eens uitleggen waarom ik niets verteld heb.

up

Ik begrijp heel goed dat je het aan je ouders wilt vertellen. Ik had dit zelf ook, alleen gelukkig vroeg mijn moeder er zelf naar en hoefde ik er niet zelf over te beginnen.
Als ik jou was, zal ik wachten tot je een moment met je moeder samen hebt. Geef toe dat je seks hebt gehad, dat jullie veilig waren en vertel eventueel dat je het fijn vond met hem (als je dat vond natuurlijk). Ook kan je tegen je moeder vragen of jullie het er samen met je vader over kunnen hebben als je dat fijn vindt. Misschien valt het allemaal wel heel erg mee. Succes alvast :slightly_smiling_face:

Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face: Ja, ik denk dat ik het toch maar zal proberen ergens deze week. Anders blijft het toch maar in mijn gedachten spoken en dat is ook niet fijn haha.

Ik denk, als je het echt wil vertellen, dat ze alleen maar blij kunnen zijn dat jullie zo serieus zijn dat jullie het pas doen nadat jullie een lange tijd samen zijn, en dat jullie het veilig doen!

Als ze anders reageren, dan vind ik dat ze een beetje de zin voor realiteit verloren hebben. En als je er zeker van bent dat ze slecht gaan reageren, dan zou ik het gewoon niet vertellen.

Mijn ouders reageerden op alles slecht, ik heb hun ook nooit verteld dat ik seks heb gehad.

Ik heb het vanmorgen verteld aan mijn moeder, aangezien mijn vader toen niet thuis was. Ze reageerde echt helemaal niet naar verwacht maar in positieve zin! Ik had op z’n minst een hele storm aan vragen verwacht, maar die is niet gekomen. Ze gaat het ook niet vertellen aan mijn vader dus oef dat is allemaal super verlopen!