Hoe vertellen van relatie na negatieve reactie moeder

Hoi allemaal,

Ik heb me aangemeld op het forum omdat ik met een probleem zit. Ik ben 20 jaar en heb sinds een tijdje een relatie. Dit heb ik nog niet aan mijn ouders verteld, ik wil van dit soort dingen eerst zelf helemaal zeker zijn. Nu ben ik gisteren weer bij hem geweest en blijven slapen. Deze keer heb ik het eerlijk aan mijn ouders verteld. Bij thuis komst was mijn moeder erg boos. Het was onverantwoord, dom, hoe haal ik het in mijn hoofd, etc. Waarom ga ik opeens zo met hem om, dit is toch niet normaal, is het nu opeens je vriend ofzo? Dit deed zij in het bijzijn van mijn broertjes, en op een zeer neerbuigende manier. Het raakte mij erg en heb op dat moment dan ook niet verteld dat het mijn vriend is. Maar wat moet ik nu?
Ik heb het heel erg fijn met mijn vriend, we zijn pas 3 weken samen hoor, en zou het mijn ouders het het liefst vertellen, maar na deze reactie?

Vandaar dat ik jullie vraag om tips, alvast bedankt!

Titel aangepast.

Het was ook niet slim om bij hem te blijven slapen zonder er iets van te zeggen. Beetje ook je eigen schuld. Dat je moeder zo neerbuigend deed is natuurlijk wel klote, maar ze was wss gewoon geschrokken. Waarom blijf je wel bij hem slapen eigenlijk als je nog niet zeker bent van de relatie?
xx

What the fuck, wat een kutreactie van haar :confused: Wat is dan dom, dat je bij hem blijft slapen? Maar misschien dacht ze dat 't een vreemde was, omdat ze nog niet wist dat je iemand had. Dus ik zou 't gewoon vertellen, dan snappen ze 't beter. En als ze stom reageren, naja probeer dat naast je te leggen, je bent 20, dus ze kunnen je niet echt meer verbieden om met hem om te gaan xD

Dat is idd ook waar. Jij leidt nu je eigen leven en bent geen kind meer.

Gewoon uitleggen wat je hier uitgelegd hebt: dat je een vriend hebt, maar dat je het nog niet aan je ouders had verteld, omdat je nog niet zeker bent van de relatie. Misschien vinden ze het fijn om hem te ontmoeten, zodat ze volgende keer weten bij wie je slaapt. Dat voelt voor hen veiliger.

Hallo je bent 20 geen 14. Ze vind het vast erg dat het opgroeien zo snel is gegaan en dat je niet meer haar kleine meisje bent zoals vroeger.

Seriously?
Je bent 20! (’’: dat weet je moeder toch wel :confused:

Dankje voor het aanpassen van de titel en de reacties!

Ik ben nu wel zeker van mijn relatie, maar vond de eerste 2 weken echt even voor onszelf, dit kwam omdat we al wel goede vrienden waren en dit voor ons beide eigenlijk een beetje onverwacht is gegroeid. We wisten beide niet hoe het zou lopen dus vandaar dat ik ook nog even wilde wachten met vertellen. Maar het voelt wel helemaal goed nu hoor, anders was ik niet blijven slapen natuurlijk!

Ja dat begrijp ik ook, het was ook niet slim, maar ze weten wel wie hij is. Ik weet niet waarom ze zo reageerde, ik bedoel ik ben 20, en dan kan ze duidelijk aangeven dat het niets is dat ik zo maar bij hem bleef slapen, maar op deze reactie had ik zeker niet gehoopt.

Ik ga het haar sowieso vandaag of morgen nog vertellen, maar ik zit er een beetje mee hoe. Ja als ik nu aan kom met mam ik heb een vriend, zou ik niet weten wat haar reactie is. Ik had hier gewoon niet op gerekend en voel me echt een beetje gekleineerd.

Ja ik ben 20, maar mijn moeder is een beetje een ‘apart’ geval, we praten gewoon niet zoveel en voor mijn begrippen vind ik haar nogal ‘streng’. Ik kwam een keer half 2 thuis en toen zat ze ook beneden en kreeg ik een hele preek dat het zo laat was, ja en toen was ik geen 14 maar 19 … :S

Ik denk dat je moeder gewoon er gewoon van schrok dat je zomaar opeens bij hem bleef slapen, want zei wist er niks van dat jullie al wat hadden. Als ik jou was zou ik het gewoon eerlijk zeggen, het ergste wat ze kan doen is het afkeuren en dat doet ze nu toch al.

Ohsogina ik denk dat dat het inderdaad ook wel is. Nu zit ik mezelf alleen een beetje op te vreten van ja hoe zal ze dan reageren als ze nu al zo reageert?
Ik voel me wel echt weer een meisje van 14 nu hoor … :S

Ik ken haar natuurlijk niet, maar ik denk dat ze er een stuk relaxter over doet als ze merkt dat het een ‘echte’, stabiele relatie is. Nu kwam het misschien een beetje out of the blue en dacht ze dat je met de 1e de beste naar bed was gegaan…

Ja daar kan ik ook nog inkomen, al is dat niets voor mij en zou ik niet begrijpen dat mijn moeder dat zou denken. Ik laat het deze avond voor ons beiden even bezinken en vertel het haar morgenochtend, ben benieuwd, ben er eigenlijk best nerveus voor zeg!

ik denk dat ze juist relaxter reageert. :slightly_smiling_face: stel, je hebt een kind. en opeens gaat ze bij een jongen slapen waar je nog nooit van hebt gehoord. zou je meer schrikken als ze zou zeggen dat die jongen een vreemde is, of als ze een relatie met die jongen heeft?

Ja oké dat is zo. Maar misschien reageert ze nog wel heftiger wanneer ik vertel dat ik met hem een relatie heb?

Net even naar beneden geweest en daar kreeg ik weer allemaal gezeur over me heen. Ik begrijp dit echt niet hoor.

Ik zou het gewoon zeggen, ik had hetzelfde toen ik met mijn vriend begon en dan nog wat heftiger vanwege religieuze geloofsovertuigingen, maar het trekt bij. Als ze echt inzien dat je een serieuze relatie hebt en dat het een goeie jongen is dan zullen ze dat accepteren.

Het is trouwens echt niet raar dat ouders hun kinderen van 20 nog kleineren. Zolang je bij hen thuis woont ben je voor hen nog kind. Dit is een van de redenen dat ik uit huis ben gegaan, want ik vind hun visie op de situatie volledig terecht. Je woont bij hen en ze willen weten waar je uithangt! Als je die onafhankelijkheid (zou) willen zou je het huis moeten gaan. Maar dat is niet echt ontopic.

maak je moeder duidelijk dat je 20 bent. en zelf volwassen en verantwoordelijk genoeg om met iemand te gaan, zij hoeft je daar niet bij te helpen. je bent nu een vrouw, geen klein meisje meer.

Is die titel nu alweer aangepast?