Hoe vertel je je moeder dat je ongesteld bent

Ik ben nog niet ongesteld, maar als ik het word weet ik niet hoe ik het aan mijn moeder moet vertellen. Thuis praten we er veel over, maar ik ben bang dat als ik het zeg ze super over dreven gaat reageren en ze me meteen een week thuis houd (niet dat dat niet erg is😃). Maar alsnog vind ik het heel ongemakkelijk om het haar te vertellen, iemand tips hoe ik het kan zeggen? (Op school zijn al meerder meiden het, dus daar hebben we het er ook vaak over)

Je kunt het gewoon zeggen toch? Dan zeg je gewoon, nou mam, het is gebeurd, ik ben ongesteld. Zolang je weet wat je moet doen is er niks aan de hand toch? En als ze wilt dat je thuisblijft maar jij voelt je goed moet je dat gewoon zeggen. Je moeder heeft zelf ook wel ervaring met ongesteldheid dus ze weet precies hoe je je voelt hoor :wink:

Je hoeft het niet eens te vertellen, als je het niet wilt. Als je denkt dat je geen hulp nodig hebt, zo moeilijk is het ook niet, is het ook niet nodig.

Misschien wel handig dat je alvast wat mee hebt in je tas, als je denkt dat het binnenkort wel gaat gebeuren. Heel veel meiden hebben standaard wel wat mee in de tas. Zeker in het begin kan je menstruatie nog super onregelmatig zijn.

Ik had dit ook, was voordat ik het werd altijd bang hoe ik dat aan mijn moeder zou vertellen. Wat ik heb gedaan is ik zei: Oja ik moet je nog iets vertellen en je mag raden wat het is. En toen wist ze het meteen, hoef je het niet helemaal zelf te vertellen. Mijn moeder reageerde ook niet heel overdreven, ik vond het niet heel fijn de 1e keer dat zij dat allemaal wist enzo, maar na een paar keer kan je gewoon je gang gaan en heb je waarschijnlijk geen hulp meer nodig of vragen meer ofzo, en dan is het ook niet ongemakkelijk meer. Suc6!

Ik moet hier nu zo aan denken! :joy::joy:

^^Hahahaha ik ga stuk :")