Hoe vertel je iemand subtiel dat je je aan hem ergert?

Hee!

Nouja, van de ene kant vond ik het een beetje onzinnig hier een heel topic voor aan te maken, maar goed. Ik kon niet echt iets vinden waar het ook maar een beetje bij zou passen.

Het zit dus zo:

Laatst had een jongen uit m’n straat me toegevoegd op facebook. (Ik woon pas n half jaartje ofzo daar, even voor de duidelijkheid. ;p) We hadden opzich wel leuke gesprekken, maar toen vond ik het al redelijk irritant dat hij maar door blééf vragen over mn leven en hij alles 27879 x herhaald. Toen vroeg hij of ik een keertje iets af wilde spreken (We hadden in real-life zeg maar nog nooit echt een gesprek gehad, alleen een ‘hoi’ als we elkaar tegenkwamen). Ondanks dat ik er niet veel vertrouwen in had, had ik ja gezegd want ach, wie weet was het een hele gezellige jongen waar een leuke vriendschap uit voor kon komen.

Maar dit bleek dus niet zo te zijn, en na die keer afspreken werd het alleen nog maar irritanter (Is dat een woord?). Ik word gewoon letterlijk gék van hem, ik hoef maar 1 seconde online te komen op facebook of HOPPA, hij begint al tegen me te praten.

Nu was dus mijn vraag: Hoe vertel je dat iemand zonder al te hard te zijn? Je kunt natuurlijk zeggen dat ik hem gewoon kan verwijderen, of gewoon moet zeggen ‘Ik vind dat je irritant bezig bent’, maar ik denk dat dat juist het probleem is. Ik kan dat gewoon écht niet, dan krijg ik gelijk veel te veel medelijden met hem. Dus… Hoe breng je zoiets subtiel over? :’)

Sorry, maar ik voel geen klik

Zoiets?

benieuwd naar antwoord, ongeveer zelfde probleem. Jongen blijft maar praten op whatsapp. aardige jongen maar hoef niet non stop contact met hem

kan je hem niet gewoon een beetje negeren. Dus niet meer op al z’n gesprekken ingaan. Hopelijk begrijpt hij het zo een beetje

@okergeel Dat kan inderdaad misschien wel, dat is dan niet heel aardig, maar ook niet gemeen ofzo. Dankje! (:

@solamente Hmm ja dat kan opzich ook wel, maar dat vind ik dan weer meteen zielig… Hahaha. Toch bedankt! :slightly_smiling_face:

Offline gaan voor hem, negeren dus niet op ieder vraag een antwoord geven.

Hm, lastig, ik zou zeggen wat Okergeel zegt.

Ja, gewoon zeggen inderdaad. Als jongen/man zou je dat makkelijk kunnen maken maar als meisje moet je altijd beleefd zijn. Fuck it, hij is irritant.

Oke, dankjulliewel! Dan wordt het denk ik óf langzaamaan gaan negeren/mider op hem antwoorden óf dat wat Okergeel zegt haha.

En @MercurySummer: Je hebt gelijk! Maar dan is er weer het probleem dat ik dat persoonlijk gewoon echt niet kan. :'D

Je bent irritant, zoek geen contact meer met me. :slight_smile:

Haha ik voel me nu heel erg, maar zoiets kan ik dus ook niet. Ik ben gewoon veels te bang om mensen te kwetsen en blabla, dus ik denk dat ik het op de manier van langzaamaan negeren ga doen. Anyways, toch heel erg bedaknt voor je hulp (:

Maak hetzelfde mee. Ik probeer zo droog mogelijk te doen, en niet gelijk te antwoorden,maar na een paar minuutjes ofzo.

Antwoord gewoon niet (zo vaak) meer op zijn berichtjes en ga niet in op zijn pogingen om met jou te praten. Dan begrijpt ie de hint hopelijk vanzelf wel :’)

Aah herkenbaar, ik had dat met een jongen van vakantie, hij vond me leuk en vroeg of we na de vakantie ook nog een keer konden afspreken, ik ja gezegd omdat ik dacht dat het er niet meer van kwam, nou hij bleef er maar over doorvragen en toen zou ie dan eindelijk komen, ik heb er toen een nachtmerrie over gehad haha, zo erg was het op een gegeven moment (mijn hele lichaam zei gewoon dat ik hem niet meer wilde zien) en toen heb hem eerlijk een mailtje gestuurd dat ik liever niet wilde afspreken omdat ik me ongemakkelijk zou voelen en ik het heel vervelend voor hem vond maar er geen behoefte aan voelde. Heb me wel heel lang rot gevoeld, ik kan daar echt niet mee omgaan, maar het luchtte enorm op!

Gewoon niet zo vaak en ongeïnteresseerd antwoorden.

Slotje op verzoek van TS.