Hoe vertel je het thuis?

Hoe vertellen jullie thuis dat je een vriend / crush hebt?
Hoi mam ik heb een vriend?

Bij mij willen mijn ouders heb dan altijd eerst ontmoeten en keuren. En ik moet het niet wagen om te vragen of we op mijn kamer film mogen kijken. Onder het motto mijn kamer :stuck_out_tongue:

Hoe vertellen jullie het?

Meestal als ik iemand leuk vind vertel ik dat meteen tegen me moeder haha, en als het wat geworden is zeg maar, zeg ik gewoon tegen me ouders dat ik een relatie met diegene heb.

Maar mijn ouders zijn ook niet zo moeilijk bij ons thuis kunnen we gewoon overal open over praten, dus die doen eigenlijk nooit zo moeilijk over dingen haha.

Toen ik met mijn vriend kreeg had ik eerst aan mijn moeder verteld dat ik iemand leuk vind.
En erna pas dat we iets hadden.
Heeft wel nog een tijdje geduurd voor ik ze had voorgesteld haha.

Ik was echt zo: Mam! *glinsteroogjes* Ik heb een vriend!
Yeuh en toen wist mn hele familie het gelijk, haha.

En een paar weken later kwam hij bij ons eten.

Ik begon er niet zelf over maar ze vroegen er zelf naar:P

Hij kwam ineens dagelijks over de vloer haha, toen was het wel duidelijk, ik wist niet hoe ik het moest zeggen dus toen deed ik dit maar ;$

Hij kwam gewoon paar keer film kijken en op een gegeven moment slapen. Nja dan is t duidelijk.

Ik heb op dit moment dit probleem niet… Maar als ik het had, zou ik het gewoon vertellen. Hier in dit huis doen we er niet zo moeilijk over gelukkig.

ik heb het niet verteld, hij kwam bij mij thuis stelde zich voor en het was voor hun wel duidelijk dat het mijn vriend was xd

Nouja, ik wil dus ook zondag bij hem thuis, naja mijn crush :stuck_out_tongue:, film gaan kijken. Moet ik dus eerst met de trein. Maar ik denk dat mam gek wordt als ik vertel dat ik bij een voor haar ‘onbekende jongen’ film ga kijken. Die denkt meteen dat iedereen me wil verkrachten of zo :stuck_out_tongue:

Ik vertel altijd aan mijn moeder als ik iemand leuk vind. Als er date’s komen, weet de rest van het gezin het ook. Hier zijn ze erg goed in plagen -.-
Ik heb er wel totaal geen moeite mee om het te vertellen.

Als jij eerst op een paar dates bent geweest met hem en je nodigt hem dan een keer thuis uit lijkt het me duidelijk.

Ze weten dus niet dat ik met hem op date was.

Ik was een paar keer bij hem geweest en hij bij mij, dus na een tijdje gingen m’n ouders er gewoon van uit dat het m’n vriend was. Heb het eigenlijk nooit verteld.

Geen idee. Nog nooit mee gemaakt. Ik dacht er wel laatst aan hoe ik het uberhaupt aan mijn familie duidelijk zou maken. Ik zou hem sowieso niet meteen thuis uitnodigen. Dat is echt wel het ergste wat ik me kan bedenken; mijn ouders zijn erg goed in ongemakkelijk vragen stellen en ik wil hem dat niet aan doen hahaha.

Ik ging met hem chillen na school, dus ik sms m’n mams, ‘mam, ik ben daar/bij hem chillen, en ik blijf eten. Ohja, ps, ik denk dat ik een nieuwe vriend heb.’ Zo iets :") Toen kreeg een heel blij smsje terug.

mn moeder kwam erachter, het was niet de bedoeling dat ze t wist… nja een jaar later heeft hij kennis gemaakt met mn ouders. ik ben blij dat dat toen pas kwam want ik ben geen persoon die relaties zomaar neemt en als ik dat wel zou doen zou ik zulke jongens ook niet meenemen…ik vind het niet echt gepast om meerdere jongens mee naar huis te hebben genomen. daarom heb ik er lang mee gewacht :slightly_smiling_face:

Dan zeg je, ‘‘ik was pas daar geweest met *naam jongen* en dat was echt gezellig! Zal ik hem een keertje hier uitnodigen, dat je hem kunt ontmoeten?’’

als ik iemand leuk vind weet iedereen dat gewoon direct van mij; thuis maar ook in de klas enzo.
Want ik praat dan heel de tijd over hem ;p
Maar mijn ouders zien dat ook aan mijn gedrag, want opeens ben ik lief tegen mijn broer, wil niet eten, zit continu te smsn en te lachen (lachen doe ik zowiezo altijd maar ik heb dan nog een andere lach) en ze zien het aan mijn ogen zeggn ze ;p

Ze hadden het na een tijdje wel door want dat was de eerste keer en ik was ZO extreem in de wolken toen dat ze het wel doorhadden:’) Ik heb het alleen nog niet meteen verteld, maar pas toen ik de eerste keer daar langs was geweest. Ze wisten wel waar ik heen ging want er was “een vriend” in freaking Zwolle (dat is 2,5 uur met de trein) waar hij met gebroken heupen/heiligbeen/staartbeen lag. Ja toen hadden ze het wel door en vroegen ze er zelf naar. Het duurde alleen meer dan n maand voordat hij naar mij kwam, want hij moest eerst herstellen van zijn ongeluk enzo. Gelukkig klikte het wel meteen en was het super gezellig:D