Hoe vertel je het je moeder

Hoe vertellen jullie je moeder dat je “het” doet … ?
Mijn moeder vind het niet waarschijnlijk , maar kan wel helemaal doorslaan met allemaal dingen vragen etc. Ben al wel ongeveer een jaar aan de pil.

tips welkom

Gewoon niet. Waarom wil je het vertellen? Je ouders gaat dat toch helemaal niets aan?

waarom wil je het eigenlijk vertellen? :slightly_smiling_face:

volgens mij weten moeder wel ongeveer wanneer het zo ver is. ik heb het mijn moeder nooit verteld

‘Nou mam, ik heb het gedaan hoor’

Mijn moeder kwam er op een gegeven moment zelf mee. Ik zat al langere tijd aan de pil (vanwege ernstige kramp en rugpijn anders als ik ongesteld was) en toen heeft ze op een gegeven moment gevraagd of ik die wel goed op tijd in bleef nemen, aangezien ze wel dacht dat ik inmiddels seksueel actief was.

Ik weet nog wel dat ik het verteld heb, maar weet niet meer hoe. Volgens mij keek mijn moeder mij op zo’n manier aan dat ik wist dat zij het wist. Verder geen details verteld ofzo, maar weet nog dat ik een paar vragen had en mijn moeder was de enige waarvan ik het gevoel had dat ik daar op een normale manier over kon praten. Mijn vriendinnen waren allang ontmaagd en ik had op dat moment het gevoel dat ze er stom over gingen doen als ik het zou zeggen en die vragen had willen stellen. Ik schaamde me er namelijk een beetje voor ofzo haha.

Mijn moeder vroeg het zelf toen ik een weekend bij mn vriend ging slapen, en ik zei gewoon ja. Tis niks raars en mam doet er rustig over, verschilt denk ik ook wel per persoon wat de reacties zijn.
Zou het zelf nooit hebben gezegd, zullen ze toch ook wel snappen als je tijdje met een jongen bent rond mijn leeftijd.

Mijn moeder vroeg het ook aan mij, en ik zei dus gewoon ja. Ik heb het haar nooit uit mezelf verteld, ik wachtte gewoon tot ze ernaar zou vragen haha

Ik vertelde het me moeder gewoon, Ik zei dat een vriendin altijd vroeg of ik al seks had gehad en toen het gebeurd was vroeg ze het niet.

Maar mijn moeder dacht dat ook wel dat het gebeurd was ondertussen haha

Ik heb het nooit verteld, maar op een gegeven moment had ze het wel door aangezien ik aan de pil ging en al een langere tijd met mijn vriend had.

Waarom wil je het vertellen?

Ik heb het nooit verteld. Ik neem aan dat mijn moeder het nu wel al een aantal jaar weet. Als ik te laat ben met mijn regels laat ik het haar ook altijd weten omdat ik dan wat paniekerig ben, maar ik ben nu ook wel op een leeftijd (en tijdstip in mijn relatie) gekomen dat het ‘normaal’ is dat ik seks heb. Ik vind het een beetje raar om na je eerste keer dat te gaan melden. Waarom zou je?

Nooit verteld… maar ze weet het wel. Dat voel je gewoon. En aangezien de condooms gewoon in mijn bureau-la liggen en mam die wel eens opentrekt om iets anders te pakken…who cares.

Niet na de 1e keer . Maar na een jaar .

ik vertelde haar dat ik de map nodig had :’) geen aanrader tho

Ik vertelde het haar de 1e dag na de 1e keer seks. Gewoon omdat het kan :’)

Ik heb niets gezegd.

Geen idee. Waarom zou je het vertellen eigenlijk?

Mijn moeder vroeg ineens: ‘Hebben jullie het al gedaan? Als je condooms nodig hebt moet je maar geld vragen, dat hoef je niet zelf te betalen.’ :grinning_face_with_smiling_eyes:

Waarom zou je dat zeggen? Ik bedoel, als ze er naar vraagt of zo, maar waarom zou je het mededelen lol

Dit. Plus na een tijdje hebben je ouders dat toch wel door als je ouder bent en een vriendje hebt etc.