Hoe vertel je dat je bent vreemdgegaan?

Ik moet voor een onderzoek op school wat dingetjes onderzoeken. (Uh… duh…)
Mijn onderwerp is liefde. Nou heb ik een vraag voor jullie! Twee zelfs!

1. Jij bent vreemdgegaan. Hoe vertel je dit aan je vriend(in)?
  2. Hij is vreemdgegaan. Hoe ga je hier mee om?

Zouden jullie zo uitgebreid mogelijk willen antwoorden svp?
Jullie helpen me hier enorm mee! Ik kan dit zelf natuurlijk ook wel bedenken, maar in mijn onderzoek is het belangrijk om iets van meerdere kanten te bekijken, dus vandaar dat ik jullie raadpleeg! Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

1. weet ik niet, nooit meegemaakt en kan ik daarom ook niet vertellen (:
  2. Ik ben zó kwaad om hem geworden, heb hem een klap in z’n gezicht gegeven en gezegd dat hij me álles uit moest gaan leggen, wie, wat en waarom. Daarna heb ik mezelf een rustpauze gegeven om na te denken en bedacht ik me dat ik hem toch niet kwijt wilde en heb hem 1 laatste kans gegeven.
  1. Ga gewoon niet vreemd, dan hoef je het hem ook niet te vertellen (:
  2. Ik zou liefst hebben dat hij het verteld, maar daarna is het wel over.
  1. denk dat ik er niet al te lang mee zou wachten en het hem gewoon vertel… of ik ben te bang dat ik hem kwijt zou raken en vertel het hem niet, al kan ik daar waarschijnlijk niet mee leven door mijn grote schuldgevoel
  2. bij de meeste zou ik het gewoon uitmaken, maar bij me huidige vriend echt niet! ik zou het proberen te begrijpen en zorgen dat ie heel erg zijn best voor mij gaat doen… i realy dont wanna lose him <3

Thanks ladies!

1. aangezien ik zelfs al om het kleinste dingetje een schuldgevoel kan hebben, zou ik het hem waarschijnlijk wel vertellen zo snel mogelijk. Maar ik zou denk ik wel heel bang zijn om hem kwijt te raken. Verder weet ik het niet, ik heb hier geen ervaring mee en zal er ook geen ervaring mee krijgen denk ik :slightly_smiling_face:
  2. Ik zou waarschijnlijk tegen hem heel boos zijn, maar heel verdrietig zijn. Geen idee hoe ik verder zou reageren, want ik zou mn huidige vriend niet kwijt willen, maar kan me ook niet echt in de situatie inleven omdat ik niet denk dat 'ie zoiets zal doen.

Allebei meegemaakt in dezelfde relatie dus kan goed antwoord geven :’)

1. heel laf, maar heb het via msn aan hem vertelt. we hadden op dat moment nog maar een paar maanden en ik had gekust met zijn beste vriend die verliefd op mij was. Ik heb hem verteld dat het eenmalig was en dat ik er zó veel spijt van had. Hij heeft het er heel lang moeilijk mee gehad, en nog steeds wel eens, maar ik ben heel blij dat ik het verteld heb.
  2. ik vond het heel moeilijk, maar ik heb mezelf laten overtuigen dat ik de enige voor hem was. Hij heeft het heel vaak moeten herhalen en hij heeft al het contact met het meisje moeten verbreken van mij.

1: Heb ;t zelf pas na 6maanden verteld… Zou er eerst dus zo min mogelijk aan denken, maar toen 't echt serieus werd kon ik er niet om heen: ik moest wel zonder geheimen door. Heb 'm een brief geschreven en aan hem gegeven waar ik bij stond. Gelukkig gaat t nu goed! :slightly_smiling_face:
2: Sjow. Huilen! En jaloers zijn. Als hij haar niet goed kende, zou ik 't minder erg vinden - als hij d’r kent, en nog met dr omgaat, zou ik 't uit maken… (jaja, ook al heb ik t zelf wel is geflikt). Maar als er écht echt geen contact meer is, zal ik 't m vergeven.

Nooit gebeurd.
    Uitmaken!

1) Jij bent vreemdgegaan. Hoe vertel je dit aan je vriend(in)?
Niet. Ik ga niet vreemd. Dus kan het ook niet vertellen.
2) Hij is vreemdgegaan. Hoe ga je hier mee om?
Dumpen!

Uh ik ben nooit vreemd gegaan en nooit van plan maar ik probeer het me voor te stellen.
    “Ik moet je iets vertellen…” tja uh gewoon vertellen wat er is gebeurd en waarom.
    Wel op een tijdstip wanneer het hem uitkomt! ><

Oei, ik zou er eerst heeeel goed over na moeten denken want ik hou super veel van hem en ik wil hem niet kwijt, huilen natuurlijk maar ik zie op dat moment wel of ik hem dump of niet, eerst maar eens goed praten.

Niet, ik ga niet vreemd zoiets doe je gewoon niet als je een vriend(in) hebt.
    Uitmaken zeker weten, ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen al was het een kusje
  1. Als ik echt van hem en hou en om hem geef voel ik niet de behoefte om vreemd te gaan. Als ik dit wil doe kan ik het net zo goed uitmaken…

2. Ik zou me heel erg gekwetst voelen en mijn zelfvertrouwen zou nog verder krimpen. Ik zou wel helemaal willen weten wie/wat/hoe/waarom etc. en het hangt er echt vanaf hoe ik me daarna voel of ik hem nog die tweede kans wil geven. OH en ik zou hem slaan.

Ik ben nooit ‘echt’ vreemdgegaan. Mijn (nu) ex en ik hadden een rustpauze omdat al vaker was gebleken dat het niet werkte tussen ons. In die rustpauze was het een en ander gebeurt met een ander. Ik heb hier niks over gezegd. Tot het een keer voor zijn neus gebeurde. Hoefde meteen niks meer uit te leggen. Ik weet dat het fout is, maar het was voor mij de enige uitweg om duidelijk te maken dat het echt niet meer ging werken.
2. Ik zou me gekwetst voelen en me af vragen of ik hem tekort deed of dat het uit ‘verlangen’ kwam. Ik zou niet weten of ik hem nog een tweede kans zou geven. Want in mijn mening ga je alleen vreemd als je relatie niet helemaal goed zit. Dusja, dan is een tweede kans niet nodig.

1- Ik ga niet vreemd, zoiets vind ik ontzettend zwak.
2- Hem helemaal de huid volschelden, in elkaar slaan, zijn spullen kapot gooien en dan huilen :’) maar toch, of ik het dan kan uitmaken…

1. Ik ben nooit vreemd gegaan, ben ik ook niet van plan. Ik snap het punt ook niet om het wél te doen. Maar, als het gebeurt zou zijn zou ik het hem meteen vertellen.
    Ik zou gewoon niet tegen hem kunnen liegen, ik zou er niet zo lang mee rond kunnen lopen en zou bang zijn dat hij er op een andere manier achter zou komen.
  2. Ik zeg altijd wel, ja als mijn (toekomstige) vriendje vreemd zou gaan, zou ik hem gelijk dumpen. Maar ik denk dat als zoiets écht gebeurt, dat ik dan echt niet weet wat ik zou moeten doen.
    Ik zou denk ik alles iets minder erg laten klinken dan het eigenlijk is, maar wel gewoon eerlijk zijn.
    Het hangt heel erg van de situatie af. Het verschilt wel hoe vaak het is gebeurd, met wie, wat er precies is gebeurd, wanneer, en of hij bijv. dronken was. En de manier waarop ik erachter kom is ook heel belangrijk.

Als hij het me persoonlijk vertelt omdat hij spijt heeft en bijv. in een stomdronken bui iemand heeft gezoend, vergeef ik hem misschien nog wel. Als ik er zelf achterkom dat hij het bijv. al een paar maanden met een ander meisje doet, maak ik hem af.

1. ik ben nooit vreemd gegaan.
  2. toen mn eerste vriend het vertelde (en dat was gewoon heel droog via msn, zo van: ik ben trouwens vreemd gegaan vannacht)…toen wist ik niet wat ik moest doen. Ik moest binnen een half uur beslissen omdat we op vakantie zouden gaan. Ik liet hem maar gewoon komen, en heb t hem laten uitleggen. Ookal sloeg zn reden nergens op. Hij was zogenaamd zo dronken dat hij d8 dat ik dat meisje was, en toen hij zn ogen open deed duwde hij haar weg…maar goed. Toen heb ik maar besloten de vakantie door de laten gaan en dat de test te laten zijn. En gelukkig hebben we een leuke vakantie gehad. Ookal ging t erna als nog uit.
    Mijn 2e vriend heeft het niet verteld. Hij had van meerdere meisjes smsjes in zn telefoon dus ik vertrouwde hem niet meer. Ookal stond er niks specefieks in. Maar gewoon dingen die niet helemaal kloppen zoals: kom je ook naar de stad? en waar ben je nu?
    Maarja was niks vergeleken met het msn gesprek dat ik open vond op zijn laptop. Zijn vriend vroeg hoe t ging met dat meisje dat mijn toenmalige vriend blijkbaar leuk zou vinden, en of ze al sex hebben gehad :S Nou mijn hart brak in 1000 stukken. Ik heb zo hard gejankt en geschreeuwd. Heb m zelfs bij zn keel gepakt. Ik zag gewoon zwart. Ik heb een week later mn spullen gehaald en hem nooit meer gezien
  1. Jij bent vreemdgegaan. Hoe vertel je dit aan je vriend?
    Ik had er heel veel spijt van en moest ook heel erg huilen toen ik het vertelde. Ik heb het hem gewoon meteen toen ik hem zag verteld, Gewoon eerlijk zijn erover.
    Mijn vriend is al een paar keer vreemd gegaan en ik probeer het telkens te begrijpen waarom hij het heeft gedaan, zelf zegt hij steeds dat hij of heel erg dronken was of dat hij het niet wist. De meeste zullen het ook niet begrijpen waarom ik nog bij hem ben maar, ik hou gewoon zo veel van hem en ja ik hem een zwak voor hem. Ik kon het hem vergeven maar vergeten zal ik het niet. Toch vind ik vertrouwen erg belangrijk in een relatie en dat krijg je toch wel minder als iemand is vreemd gegaan.