Hoe vertel je aan je ouders dat je rookt?

heey!

Hoe hebben jullie aan je ouders verteld dat je rookt?
Ik rook nu ene half jaar / jaar en weet niet hoe ik het ze moet vertellen!

En werden julllie ouders boos?

xx

upupup

Mam/pap, ik rook.

simpel toch -.-?

Ik rook niet. Maar hoe moeilijk is het om dat tegen je ouders te vertellen? Ze slaan je tog niet dood ofzo.

Whehe nee maar ben wel bang voor hun reactie O__o’

wordt er binnen bij jullie gerookt? zo ja steekt je vader/ moeder/ zus/ broer een sigaret op doe je lekker mee. zien ze gelijk dat je rookt :stuck_out_tongue:

Lol nee ben de enigste thuis x]
Me moeder heeft vroeger wel gerookt me vader niet
en me broer rookt ook niet xD

oké next optie… neem iemand mee naar huis die rookt. die moet namelijk ook even rook pauze hebben. dan ga je mee voor de deur roken?.. als je pa of ma vraagt waarom je rookt zeg je zo ohh wist je niet dat ik rook :stuck_out_tongue:

Whaha die vind ik leuk xD

me vriend rookt x]
maar dan weet wel meteen de hele straat het nouwja boeiend XD
ik vind hem wel errug leuk bedacht ^^

ik rook niet maargoed,
zeg gewoon mam/pap ik wil jullie wat vertellen ik rook,
maar wees niet bang ik betaal het zelf!

Pap, mam, ik rook.

Rook zelf niet, maar dit lijkt mij wel logisch :stuck_out_tongue:

Die’s goed.

zelf deed ik de eerste… mijn vader ging roken in de achterkeuken met mijn vriendinnen :stuck_out_tongue: die moesten zo nodig met mijn vader roken :stuck_out_tongue: dus ik zo hee waarom rook ik niet mee :astonished: en mijn vader keek mij aan zo van grapjas jij en roken. dus ik pak sigaret en rook mee. zo dat was het dan :stuck_out_tongue:

Ik ga gewoon die tweede doen xD
maar het probleem is dan dat me ouders het waarschijnlijk helemaal niet zien >< omdat ze toch achter de computer zitten XD
lol of ik zeg gewoon mam wij gaan ff roken 8D xD

Mijn mama kwam zelf met een pakje sigaretten aanzetten. :blush:
En de reactie kan toch niet dodelijk zijn, De grootste straf kan k
bedenken dat je straf krijg meer niet.

ik ben bang dat me vader boos wordt…
Op vakantie namelijk ook;

ik kwam het huisje binnen…
Sas wat ruik jij naar rook
-zegt niks-
Je rookt zelf toch niet he -beetje boos-
Ik zo nee hoor…

Dus daarom ben ik gewoon bang voor zijn reactie
en me moeder zo want we hadden een caravan voor ons 3en -me twee vriendinnen en ik zaten dus 2 nachtjes alleen in een caravan-
Ik loop zo de deur uit en zeg zo doei!
Me moeder zegt zo doe je voorzichtig met vuur in de slaap kamer?
Dus daarom denk ik dat ze het wel een beetje weet…

Dat vertel je ze niet, dat ruiken ze wel… tenminste als je ouders zo slim zijn om niet te roken. Als ze zelf roken dan ruiken ze dat namelijk niet meer. :pensive:

Ze zullen idd niet juichen omdat je rookt,
maar mijn moeder werd meer boos op mijn broer omdat ze hem een keer betrapte en dat hij niet eerlijk was geweest,

maar ontopic; mam pap, ik rook,

Ik was 15/16 ofzo toen ik begon met roken, dus ik dat aan mijn ouders vertelt, me moeder heeft ook altijd gerookt maar is nu al een hele tijd gestopt, en mijn vader rookt nog steeds.
Dus ik zit op de bank ik zie me pa een siggaret pakken dus ik pak er ook 1 en steek em op, eerste reactie van me ma was zoek maar een asbak uit voor op je kamer, en ja verder wel dat het stom was maarja ze kunnen me niet tegen houden omdat zij heeft gerookt en mijn pa nog steeds rookt.
2 van mijn 3 zussen hebben ook gerookt, en al mijn zwagers rookte/roken ook.

maar het probleem bij mij is me vader…
Ik ben zo bang dat hij vresselijk boos word…
En weet gewoon echt niet wat voor reactie ik kan verwachten
aangezien me ouders zelf niet roken me vader heeft het nooit gedaan.
Me moeder wel toen ze jaar of 15 was begon ze maar is is al vanaf haar 25 of zo gestopt