hoe vertel ik mijn ouders dat ik..

misschien is hier al een topic over, maar ik kon het niet vinden. Ik heb een vraag vandaag ben ik voor het eerst met mijn vriend naar bed geweest. Moet ik dit dan ook aan mijn ouders vertellen ofzo? en hoe zou ik dit dan moeten doen? ik vind t nogal eng(ben 16

Ik denk dat ze het wel zouden waarderen dat je het verteld, desnoods alleen (of eerst) aan je moeder. Ze weten wel dat je een vriend hebt, neem ik aan? Dan komt het waarschijnlijk niet echt als een verassing.

Ik heb dat echt nooit verteld hoor, totaal geen behoefte aan ook want dat zijn hun zaken niet.

Nee lekker voor jezelf houden, ik zou het zelfs niet eens mijn vriendinnen vertellen. Net alsof hun interesse daar ligt haha :upside_down_face:

Inderdaad haha. Mijn eerste vriend bleef gewoon slapen en heb echt niet gezegd of er iets gebeurd is of niet.

Je hoeft het zeker niet te vertellen als je dat niet wilt. Ik ben zelf nog maagd, maar als het gebeurd is vertel ik het denk ik wel aan mijn moeder, gewoon omdat ik eigenlijk alles aan haar vertel en we overal over praten. Maar mijn zusje heeft het geloof ik nooit verteld omdat haar relatie met mijn moeder heel anders is. Maar ze heeft ruim twee jaar een vriend en die blijft ook regelmatig slapen, mijn moeder snapt ook heus wel wat er dan gebeurd haha.

Ik heb het niet verteld maar ze weten het wel. Ouders weten die dingen gewoon op de een of andere manier.

Ik heb het wel met mijn moeder erover gehad, dat komt ook omdat ik heel veel bij haar kwijt kan. Eerste keer ging nou niet echt soepel en wilde weten of zij daar ook toen last van had en waar het door kon komen

Ligt ook een beetje aan de band die je met je ouders hebt… Als jij altijd je ei bij ze kwijt, dan kun je het vertellen en zullen zij dat vast ook wel kunnen waarderen.

Ik heb het niet gezegd tegen mijn ouders, ondanks dat ik bijna alles tegen mijn moeder vertel. Meer omdat mijn vriendje het niet wilde dat ik het zei.

Ik denk dat je ouders op een gegeven moment er gewoon wel van uitgaan dat je naar bed gaat met je vriendje. Dus ik zou het niet vertellen haha

Ik heb het wel verteld, vind het ook niet raar om te vertellen, of zo.

Bij mij is het zo gegaan. Ik vroeg nadat ik een jaar een relatie had met mijn vriend (ik was toen bijna 17) of ik een keer bij mijn vriend mocht slapen. Dit was wel een moeilijke stap, vooral voor mijn vader. Die wilde het het liefst niet hebben (ja, enigskind, ja papa’s kleine meisje). Vervolgens keurde mijn moeder het goed, na een gesprek met mijn vader. Toen ik de dag na het ‘logeerpartijtje’ thuis kwam vroeg mijn moeder: en? Ik wist eigenlijk gelijk wat ze bedoelde. Gewoon een open gesprek gehad hoe ik het vond, verder nooit meer over gehad. Het is wel zo dat ik het al had gedaan voordat ik bij hem ging slapen, maarja dat weten hun natuurlijk niet. Het moment dat je vraagt of je daar mag slapen is voor je ouders denk ik wel een moment om te beseffen dat je waarschijnlijk wel seks hebt. Maar heb het wel altijd fijn gevonden dat het op zo’n manier kon.
Als je goed met je ouders kan zie ik geen problemen om het niet te vertellen. Uiteraard waar jij je zelf prettig bij voelt. Op een gegeven moment bereik je toch een leeftijd waarop die dingen van pas komen. Misschien kan je het zo aanpakken zoals ik het heb gedaan? Succes ermee in ieder geval. Maak een keuze waar jij je fijn bij voelt. :wink:

Het is maar net waar je behoefte aan hebt, ik had dat niet omdat mijn moeder op een gegeven moment echt wel doorhad dat we seks hadden

Als je het aan je moeder wilt vertellen moet je dat doen, maar als je het niet wilt kun je het prima voor jezelf houden. Zoals je leest gaat iedereen er anders mee om. Je moet voor jezelf uitmaken wat je fijn vind. Zelf heb ik het nooit aan mijn moeder vertelt, maar was bij de eerste keer ook een stukje ouder dan jij. Daarbij ben ik ook een moeilijke prater.

Ik heb het wel aan mijn moeder verteld, maar dat was alleen maar omdat ik het nu niet bepaald kon verbergen dankzij een klein bloedbad.