Hoe vertel ik mijn ouders dat ik een vriend heb

Ik ben 18 jaar oud en een meid van moslimse afkomst. Ik heb een relatie met een jongen van kaap verdiaanse afkomst. Ik wil gewoon kunnen chillen en hangen met hem, maar ik moet de hele tijd een goede smoes verzinnen om het huis uit te komen… En ik ben die smoesjes nu wel zat. Ik wil niet meer liegen tegen me ouders, maar de waarheid vertellen durf ik niet. Ik mag geen vriendje, niks… De turkse cultuur is best streng, ik zelf voel me geen turk of moslima. Als ik mijn ouders over mijn vriend vertel gaan ze helemaal flippen… Iemand die tips heeft?

of je moet het hun gewoon echt vertellen of je moet maar gaan verbergen dat je een vriend hebt. Maar beste wat je kan doen is het gewoon vertellen aan je ouders x
succes

Ik ben zelf niet van Turkse cultuur, maar waarom mogen jullie geen vriendje hebben? Zijn jullie zo ouderwets dat je uitgehuwelijkt wordt?

Maar ik zou het ze wel vertellen. En dan vooral het woord ‘modernisatie’ gebruiken. Er zijn zoveel Turkse meisjes in Nederland die wél gewoon een vriendje hebben, en ook gewoon een niet Turks vriendje.

Niet dat ik wordt uitgehuwelijkt ofso. Uiteindelijk bepaal ik zelf met wie ik trouw. Ik denk dat we geen vriendje mogen vanwege het eer van de familie ofzo iets. Ze willen niet dat andere mensen raar gaan praten over hen dochter fso. Maar weetje dat boeit me eigenlijk totaaaal niet:/. Mijn cultuur boeit me echt niet qq. Mensen mogen praten, maar hallo ik wil tog gelukkig kunnen zijn :s

je geeft zelf al aan dat het je niet boeit, en dat je cultuur je ook niet boeit. Dan snap ik niet zo goed waarom je het niet kan vertellen aangezien het je niks boeit? Jij wilt gelukkig zijn, dan moet je ook eerlijk tegen je ouders kunnen zijn, want nu ben je dus niet gelukkig. Heb je misschien broers of zussen? en hebben die vriendjes/vriendinnetjes? Ik zou het denk ik eerst met een van je ouders er over hebben ( de minder strenge ouder ;p) en dan over beginnen waarom het niet kan enzo en het dan vertellen. Je moet eerst beginnen met dat je gelukkig wilt zijn en zo, en of je moeder dat ook wilt dat je gelukkig bent. Dan zegt ze waarschijnlijk ja, en dan vertel je het. Want je moeder wilt dat je gelukkig bent, en dat ben je met een vriendje. xx

Ja dat snap ik, dat je gelukkig wilt zijn. Maar als je ook de rest van mijn post zou lezen…kan dat een stapje richting geluk zijn.

Ga ik doen mensjes xx

Alleen ik ben bang voor hun reactie xD

Logisch…maar niet van te voren bedenken wat ze kunnen zeggen. Maakt je alleen maar bang.

True… Gewoon op het juiste moment het vertellen.

Klopt :slightly_smiling_face: