Hoe moet ik m’n ouders vertellen dat ik blijf zitten? Ik durf niet…
‘Lieve pap en mam. Ik heb heel erg mijn best gedaan afgelopen jaar en ik durfde het bijna niet te zeggen maar ik blijf zitten.’
Weten ze er nog helemaal niks vanaf, heb je ze niets over je cijfers verteld en dergelijke?
Maar inderdaad, wat Paradox zegt.
Weten ze er nog helemaal niks vanaf, heb je ze niets over je cijfers verteld en dergelijke?
woops.
Gewoon een beetje hinten, zo heb ik het dit jaar gedaan, haha!
als je het echt écht niet durft, misschien een brief schrijven en op tafel leggen ofzo?
Waarschijnlijk hebben ze het zelf al wel door, dat was bij mij tenminste. In de derde stond ik er voor de toetsweek al rampzalig voor en dit jaar hadden mijn ouders al iets van dit word haar laatste jaar hier op school. Geen ramp, ze hebben het vast al door. Anders kun je het eerst zeggen tegen degene met wie je de beste band hebt, ik zeg namelijk alles altijd eerst tegen mijn moeder. Die kan de ander dus ook weer een beetje “voorbereiden”
ik blijf dit jaar ook zitten,
ik deed het tot nu toe altijd goed op school, ik zit in 3VWO, toen het dit jaar slechter ging durfde ik dat écht niet tegen mijn ouders te vertellen. ik dacht dat ze boos zouden zijn.
ik heb het een paar weken geleden toch gezegd. en ze waren niet boos! helemaal niet zelfs. omdat ze weten dat ik er wel hard voor heb gewerkt.
geloof me, als je er hard voor hebt gewerkt en het lukt niet, dan zijn ze echt niet boos. je kunt het beter gewoon vertellen dan dat ze door school worden gebeld.
wil je blijven zitten of naar een ander niveau/school?
en als je het echt niet durft te vertellen, vertel het dan als een vriendin er bij is…dan zullen ze, als ze al boos zijn, niet zo heftig reageren omdat je vriendin er bij is.
succes!
‘mam, pap, ik moet jullie iets heel ergs vertellen: IK BLIJFT ZITTEN MWEEH’… dat kan, maar je kan ook gewoon beginnen met een grapje. Of eerst aan je moeder vertellen of zo idk
Ik zou niet met een grapje beginnen, dan lijkt het eerder alsof je het allemaal niet zo serieus neemt.