Hoe vertel ik het?

heee. n___n

ik wil graag meer make-up kopen. maar hoe leg ik mijn ma dat uit? =/
als ik dat zeg begint ze debiel te lachen of reageert ze heel vaag.
ik heb niet echt verstand van make up en zo en ik weet ook niet of alles me wel staat. dus ik wil gewoon uit proberen. ^^
Misschien iemand tips hoe ik het mijn ma kan over hebben?

x

waarom zou het niet mogen? dr is toch helemaal niks mis met make-up…

zeg haar gewoon dat je het leuk vind om jezelf mooi te maken ofzo :stuck_out_tongue: ik weet het ook niet ik vind t nogal raar :stuck_out_tongue:

Ik zou samen met een vriendin naar de stad gaan die wel of iets meer verstand van make-up heeft. Dan zeg je gewoon tegen je moeder “doei, ik ga met … naar de stad.” Dan kan je daarna altijd nog zeggen dat je make-up hebt gekocht.

Ik zou er niet zo’n big deal van maken, want het gaat over make-up, niet over condooms ofzo. Succes

Idd. In het geweldige boek voor meisjes stond dat ouders het helemaal niet leuk vinden als hun kleine meisjes groot worden :’) Dus ik zou eerst met nude kleuren gaan beginnen voordat je echt aan de heavy kleuren gaat.

xxx!

Gewoon relaxed doen, Ga gewoon naar de stad en koop wat dingen, dus niet heel veel ofzo. Begin dan gewoon een beetje relax. Het zou gek zijn (en shockend voor je moeder) als je opeens met knalroze ogen en pimpelpaarse wangen naar school gaat. Maar maak er niet zo’n probleem van. En als je moeder dat wel doet. zeg dan gewoon; Als ik in de spiegel kijk wil ik blij zijn met mezelf, en met make up op ben ik dat.
Daar kan ze waarschijnlijk niks tegen hebben.

Die ga ik nog vaaak gebruiken, ook met andere dingen dan makeup :grinning: