Hoe vertel ik het mijn vriendin?

Hee girlscene,

Ik heb een probleem en ik heb geen idee wat ik er mee moet.

Een week geleden ben ik in contact gekomen met een jongen en het klikte supergoed en hij is heel leuk.
Nu willen we binnenkort afspreken en daar heb ik ook heel erg zin in alleen ik heb een probleempje.
Een goede vriendin van mij heeft ook een tijdje contact gehad met deze jongen en ze hebben ook gezoend, dit is verder niks geworden aangezien zij niks voelde, ik weet ook hoe ze hem heeft afgewezen/laten zitten.
Ik wil hierom zeker het contact tussen die jongen en mij niet verbreken alleen ik heb geen idee hoe ik dit aan mijn vriendin ga vertellen, hebben jullie tips?

liefs

Gewoon vertellen. Ze hebben toch niets gehad?

Dit ja. Zij was degene die niks voelde dus het zou prima moeten kunnen. (en anders zou dat heel lullig zijn van die vriendin)

Haha ja daar zat ik ook al aan te denken, ik vind het alleen moeilijk omdat ik niet weet hoe ze gaat reageren, maar aan de andere kant zijn we al 6 jaar vriendinnen dus het moet wel goed komen, alleen we groeien de laatste tijd wat uit elkaar dus alles is al een beetje gevoelig tussen ons

Je wilt het contact met die jongen niet verbreken dus dat is al geen optie (heb je ook helemaal gelijk in hoor!). En tja, beter dat je het van te voren zegt dan dat ze er later achter moet komen. Dat laatste zal jullie vriendschap geen goed doen, en over dat eerste zou ze niet moeilijk moeten doen dus dat komt vast wel goed (:

Ik zat ooit in de situatie van je vriendin. Ik had ook een lieve jongen leren kennen, met hem gezoend, maar ik had al snel door dat ik niets voor hem voelde en ik wou hem dan ook niet aan het lijntje houden en we zijn gewoon vrienden gebleven.
Via mij had een vriendin hem dan leren kennen en na een aantal maanden kwam ze mij vertellen dat zij wel iets voor hem voelde en meer met hem wou.

Ik was blij dat ze het mij als eerste verteld had en vond het zeker niet erg. In tegendeel, ik was blij voor die jongen dat hij nu wel iemand had die oprechte gevoelens voor hem had.
Het enige jammere vond ik dat ze niet de volledige waarheid had verteld. Ik ging ervan uit dat ze mij ‘toestemming’ kwam vragen om iets met die gevoelens te doen, zo kwam het op mij over, maar onlangs (ze zijn nu een jaar samen) kwam ik er dus achter dat ze op dat moment al in een veel verder stadium zaten en het gewoon nog officieel moesten maken. Ik had liever dan van de eerste keer gehoord hoever ze stonden op dat moment.

Dus mijn raad: zeker de waarheid vertellen! Liefst zo volledig mogelijk, zodat jouw vriendin zich helemaal kan inleven in de situatie en als ze een beetje menselijk is, zal ze blij voor jullie zijn :wink:

(Als jullie dan iets zouden hebben, hou het zoenen en aan elkaar zitten in haar buurt wel een beetje in toom, ik vond het raar om hem met mijn vriendin te zien zoenen en dan te bedenken dat ik daar ook ooit in haar schoenen stond)

hahaha ik zou gewoon zeggen
Heeeee ken je die en die jongen nog die jij niks vond? ik vind ‘m awesome en we gaan daten :’)
maar goed dat ben ik