Hoe vertel ik dit?

Sinds ongeveer een maand heb ik weer een relatie en het gaat allemaal heel goed. Dit is mijn eerste relatie sinds tijden, normaal hield ik jongens altijd af vanwege iets wat zich vroeger heeft afgespeeld waar ik zo meer over zal uitweidden. In een relatie heb je natuurlijk op een gegeven moment seks met elkaar, en hier zit mijn probleem.

Vanaf mijn 13e had ik een ‘vriend’ voor zover je hem zo kan noemen op je 13e. We hadden ongeveer iets tot mijn 16e dus het voelde voor mij vrij serieus. Deze jongen ‘N’ wilde op een bepaald moment seks met mij, maar daar was ik als 15 jarige nog niet aan toe, had er nog geen behoefte aan. N was toentertijd trouwens 16. Toen hij 17 werd gaf hij een groot feest, waar hij van zijn ouders heel veel alcohol mocht schenken. Nou wist ik al dat hij behoorlijk agressief en aanhankelijk werd van alcohol, ik vermeed hem dan ook altijd als hij iets op had. Je raadt het al, aan het eind van de avond was N stomdronken. Ik bleef bij hem slapen en z’n ouders waren eerder op de avond al weggegaan. Om maar straight to the point te komen, die avond wilde hij weer proberen seks met me te hebben, maar dat zat er voor mij niet in. Helemaal niet als hij zo dronken was. Dit pikte hij niet en werd erg agressief en besloot het heft in eigen handen te nemen. N heeft me nooit geslagen maar hij gooide me wel de kamer door en pakte me zo hard beet dat ik nog dagenlang de blauwe plekken als bewijs had. Het is hem uiteindelijk niet gelukt maar dat hoefde niet eens, ik voelde me zo ontzettend smerig en aangerand dat dat niet meer uitmaakte. Ik ben het huis uit gevlucht en heb hem daarna alleen nog maar gesproken met een maatschappelijk werkster erbij.

Nu 4 jaar later, heb ik nog steeds erg veel problemen met seks. Het is me wel eens gelukt om seks te hebben met een jongen maar dat deed of heel erg veel pijn of moest heel rustig aan gaan, alles op zijn tijd. Daarom wilde ik ook nooit een relatie, maar deze jongen ‘M’ is zo leuk. Nu wilt hij natuurlijk ook ooit eens seks, en ik zelf ook. Hoe vertel ik hem dit in godsnaam? Ik schaam me er nog steeds voor dat ik het zover heb laten komen en hoewel ik zelf weet dat hij me dan gewoon niet waard is, hierdoor toch op me afknapt.

Hoe en wanneer vertel ik hem dit? Ik wil het hem heel graag vertellen maar heb gewoon geen idee hoe je zoiets aan moet pakken…

Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!
(Ik typ dit vanaf mn telefoon dus excuseer het warrige verhaal en typefouten!)

Hey, ik herken deze situatie heel erg goed omdat ik iets soortgelijks meemaak atm.
Ik weet niet of je al een soort van relatie hebt met deze ‘M’, maar als het iets pril is, probeer nu gewoon te genieten van de gevoelens en de verliefdheid en niet al te veel na te denken over seks. Als deze jongen ‘M’ echt iets serieus met je voorheeft, zal hij je niet pushen tot seks zoals de vorige, maar gewoon op jou wachten.
Hoe en wanneer vertellen: dat is voor iedereen persoonlijk, en hangt heel erg af van de situatie. Persoonlijk zou ik wachten totdat je voelt dat je klaar bent voor seks en tijdens een avond dat jullie beide op jullie gemak zijn en tijd voor elkaar hebben, een serieus gesprek met hem aangaan. Vertel hem over je verleden, op een rustige manier. Belangrijk is dat je alles goed uitlegt en ook hoe jij je nu voelt en dat je je gevoelens goed verwoordt (ik ben nu heel zenuwachtig en bang door dat verleden).
Wanneer je het absoluut niet doet: als je net seks gaat hebben of na de seks.

Succes!

Gaat je eigenliefde weg goed, maw geniet je van sex met jezelf?

Dit ja. Je hoeft het pas te vertellen als je je op je gemak bij hem voelt en het serieus is tussen jullie. Dan gewoon een goed gesprek voeren en vertellen hoe je je voelt. Hij begrijpt je wel als hij ook serieus met jou is.

Je hoeft het hem niet meteen te vertellen! Gewoon rustig aan een band met die jongen opbouwen, en als seks ter sprake komt, dan kan je het hem vertellen. En met ter sprake bedoel ik, in jullie relatie als het bijna gaat gebeuren.