Hoe vertel ik dit mijn ouders?

Heee!

Ik ben 16 jaar en heb al 2 maandjes een relatie met mijn vriend, stefan. Hij is de broer van mijn beste vriendin. Nu wil ik het mijn ouders vertellen, alleen hebben zij het niet zo op leeftijdsverschillen, en stefan is bijna 21, bijna 5 jaar ouder dus… Ik denk echt dat mijn ouders het níet accepteren… Hoe vertel ik ze over stefan? Iemand tips?

x

hmm… Vijf jaar ouder is geen groot verschil hoor. Het zou gek zijn moesten je ouders vreemd reageren.

Ik zou gewoon eens met ze praten en de voordelen aanhalen van een oudere vriend. (serieuzer als een jongen van bv. 17, rijbewijs…)

Maakt het feit dat het de broer van je beste vriendin is niet een stuk makkelijker voor je ouders? Ik neem aan dat ze je vriendin ook (goed) kennen :slightly_smiling_face:
Ik zou er in ieder geval niet te lang mee wachten en vertel het op een moment dat ze er echt tijd voor hebben. Je zult zien dat het allemaal wel mee zal vallen :wink:

Heb je ze al eerder over de broer van je zus verteld en weten ze hoe oud hij is? Zo nee, mag je best een beetje sjoemelen met zijn leeftijd vind ik. Als je zegt dat hij 19 is en ze aan hem gewend raken en hem mogen, vinden ze het vast niet meer erg als ze zijn echte leeftijd weten.

^ Ik zou zelf nooit over de leeftijd van mijn vriend liegen, daar komt later alleen maar gezeik van.

Verder zou ik gewoon vertellen hoe hij is en neem hem desnoods een keer mee naar huis. Dan zullen ze vast wel zien dat het gewoon een normale, leuke jongen is die niks kwaads in de zin heeft.

Vertel het zoals het is. Dat je zelf ook hebt nagedacht over de leeftijd maar dathet niet uitmaakt of w/e. Geen leugens verzinnen. Succes! Eerlijkheid duurt het langst!

Ik zou hem eerst voorstellen en dan pas zijn leeftijd vertellen. Dan hebben ze eerst de kans om hem te ontmoeten en aardig te gaan vinden, als het andersom gebeurt heb je de kans dat ze meteen met een vooroordeel zitten. Zo van “hij is te oud DUS hij is niet goed”.

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn moeder komt elk jaar op de verjaardag van mn beste vriendin. Daardoor kent ze haar broers ook en heeft ze daar al wel eens mee gepraat. Ik denk dat mn ouders daardoor het verschil niet zo erg zouden vinden omdat ze de jongen kennen. Weet niet of dit bij jou ook het geval is?

Amders inderdaad keer thuis uitnodigen zonder leeftijd te noemen. (Vlak van te vorem vertellen is wel zo handig voordat ze hem op fb opzoeken etc.)

Hopelijk valt de reactie mee! (:

Ik zou persoonlijk zelf gelijk aankomen met Stefan samen. Dan leren ze hem gelijk kennen en hebben ze een beter beeld over hem. Dan hebben ze ook geen tijd om eerst vooroordelen (onbewust) te ‘‘bedenken’’.

mijn ouders kennen mijn vriendin wel, maar ze hebben geen idee dat ze broers heeft of wat dan ook… Ik probeerde het vandaag te polsen:
Ik; “een vriendin van me heeft dus met een jongen van 20”
Mamma; “JEZUS DAT IS GEWOON PEDOFIEL HE!?”

Oei die reactie van je moeder is wel zuur ja…

Lekkere mama heb jij zeg :’). Maar gewoon mee naar huis nemen en zeggen; mam, pap dit is Stefan en hij is mijn vriendje. Dan vragen ze waarschijnlijk eerst andere dingen dan zijn leeftijd.

Op jouw leeftijd begrijp ik die reactie van je moeder wel, maar naar mate je ouder wordt, moet het prima kunnen. Nu verschillen jullie werelden misschien best wat. Desalniettemin zou ik inderdaad ook gewoon met hem naar je ouders gaan en ze daarna pas vertellen hoe oud hij is. Misschien valt hun reactie dan wel mee als ze hem meegemaakt hebben.

Ik denk dat het ook wel anders is als het haar eigen dochter en haar eigen ‘’’’’’‘schoonzoon’’’’’’’ betreft. :stuck_out_tongue: En vooral als ze Stefan heeft leren kennen.

Heb je toen je moeder zo reageerde, haar ook argumenten gegeven waarom een oudere vriend niet raar is? Want dan kan ze daar vast over nadenken. En ik zou, zoals de meesten aanraden, heb inderdaad gewoon een keer thuis uitnodigen, of meenemen, en dat niet heel lang van te voren melden. Dan leren ze eerst hem kennen voordat ze vooroordelen over z’n leeftijd gaan vormen.