Hoe vertel ik dat aan m'n ouders?

Hee girls,

Er is sinds kort een jongen die ik wel leuk vind en hij mij ook. We appen super vaak en spreken elkaar soms in het echt. Nu willen we een keer afspreken om een film ofzo te gaan kijken. Maar het probleem is, hij is 17 en ik 14. Ik vind het zelf niet zo’n groot verschil en ook geen probleem. Maar ik ben bang dat m’n ouders het wel vinden. En ik ben bang dat als ik het vertel ze het dan verbieden ofzo. Dus hoe kan ik het best aan ze vertellen zodat ik niet alleen stiekem hoef af te spreken want dat zie ik ook niet zitten. Iemand tips?

x

Je hoeft toch niet meteen bekend te maken wat z’n leeftijd is. Je kunt aangeven dat je een date hebt en een film gaat kijken, maar nog niet teveel wilt vertellen omdat het gewoonweg nog niet kan. Dan weten je ouders wel waar je bent en hoeven ze zich geen zorgen te maken.

Gewoon eerlijk vertellen,
En rustig beginnen. Goh ik app met een jongen hij is heel aardig of ik ken hem van school bijvoorbeeld. Dat ze wel weten dat je met iemand appt maar nog niet gelijk vertellen dat je er ook mee wilt afspreken. Zo kunnen ze zich langzaam voorbereiden dat je contact hebt met een jongen.

Over een weekje misschien zeggen dat jullie heel goed contact hebben en zo steeds een beetje verder. Misschien is het een goed idee dat als jullie afspreken dat hij dan eerst bij jou langs komt… Dan hebben je ouders een idee met wie je om gaat.

gewoon vertellen en vooral niet bang zijn. als zij zien dat jij hier zeker van bent dan zullen zij dit zien en dan vinden ze het ook eerder goed.

Vertel ze gewoon dat je zelf ook de kat nog een beetje uit de boom kijkt, zodat ze weten dat er nog niks serieus is om zich zorgen om te maken.

Ze zullen het vast begrijpen!

Als ik jou was zou ik het vertellen, zo heel groot is het verschil niet naar mijn mening, ik heb zelf ook ooit in een dergelijke situatie gezeten. Ik heb het mijn ouders niet verteld en daar heb ik nog steeds spijt van. Op een bepaald komen ze er namelijk toch achter en stelt het ze teleur dat je ze niet in vertrouwen hebben genomen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik vind jou situatie niet zo extreem dat je het moet verzwijgen. Ik snap dat het heel moeilijk vind, maar hoop dat je later geen spijt krijgt dat je het niet verteld hebt…

Succes! En was xoyenes zegt: als je verteld dat je de kat uit de boom kijkt, zullen ze zich idd een stuk minder zorgen maken denkik