Hoe vergeet ik mijn ex?

[i]Hoi,

Een maand geleden heeft mijn ex het uitgemaakt, en had na een week toch al een ander. Ik vond ook iemand leuk, maar helaas was dat niet wederzijds. En hoe stom ik kon zijn, zocht ik troost bij mijn ex dat die jongen die ik leuk vond/vind, niet geïnteresseerd was. Toen ging mijn ex vrolijk en volluit vertellen dat hij al een ander had en dat ging hij erin wrijven bij mij. Dat hij iemand anders had, vond ik niet erg… Integendeel, ik was blij voor hem. Maar het feit dat hij het bij mij erin ging wrijven, vond ik heel erg. Maarja, dat is ook wel redelijk vragen om problemen, als je bij je ex troost gaat zoeken Vastbesloten had ik alles verwijderd van hem ( MSN, Hyves, SMSjes etc. ) De eerste dagen zat ik er best wel erg mee. Maar uiteindelijk kwam ik er bovenop. Toch, merk ik wel de laatste paar dagen dat ik hem ontzettend mis. Maar ook toch uit kwaadheid, zijn vader was vorig jaar overleden. Ik, als zijn vriendin, heb werkelijk alles gedaan om hem uit de problemen te helpen. Ook bijvoorbeeld dingen geven tijdens de moeilijke tijden. Hij heeft eigenlijk nooit echt iets speciaals voor mij gedaan, als ik er even doorheen zat. Maar goed, dat is hiermee niet echt te vergelijken. Zijn problemen vond ik veel erger dan de mijne. Als ik er zo bij na denk, voel ik me gebruikt. Maar toch blijf ik ermee zitten

Dus stel, er zou een jongen aan komen waaien, dan ben ik er nog toe voor een nieuwe relatie. Gewoonweg omdat ik mijn ex mis en er niet 100% achter sta dat ik het volledig heb verwerkt.
En tja, een relatie van anderhalf jaar verwerken doe je niet zomaar in 2 tellen. Hij heeft vrijwel bij veel dingen achter me gestaan, bijvoorbeeld met de tentamens van mij. Vorige week was dit mijn eerste tentamenweek zonder hem. Dus dat was best wel moeilijk voor me. Leuke dingen doen met iedereen, dat doe ik met veel lof en plezier. Maar toch, ik mis hem écht heel erg. Zijn warmte, zijn liefde… alles.

En tuurlijk krijg ik te horen; Ach, voor hem 100 anderen. Hij was mijn eerste liefde.

Wat te doen, om dit hoofdstuk helemaal af te sluiten. Hem te vergeten, hem te laten enzo?
Morgen istie ook jarig, ik wil hem toch eigenlijk uit goed fatsoen een mailtje sturen… Ik weet gewoonweg niet of dit verstandig is.

Wie heeft er raad voor me hiervoor? Ik zit er best wel erg mee namelijk.[/i]

sterkte in iedergeval

maar over het verwerken voor de een helpt het om te gaan flirte de ander juist niet omdat niemand het zelfde als hem zou zijn ect

een ding wat veel mensen helpt is afleiding en leuke dingen doen.en als jij denk dat het goed voeld om hem nog een mailtje te sturen moet je dat doen maar verwacht geen antwoord wat je wil hore

Ik wil ook tips om mn ex te vergeten :frowning_face:
mijn eerste echte liefde heeft een nieuwe vriendin en ik voel me er ZO slecht onder.
ik wil hem teruggggggg (u’)

Aaah sorry ik kan je niet helpen.

Ik heb hetzelfde probleem…
Ook mijn eerste échte liefde was het, we kregen een héééele erge ruzie, toen had ik tegen hem gezegd dat ik hem nooit weer wou spreken, heel dom natuurlijk maarja dat was dus een soort van uitmaken… Ik heb ook alles van hem verwijderd en heb hem voor de rest genegeerd en geontlopen en alles maar ik mis hem nu ook zo! En heb vet erge spijt maarja hij had na precies 2 weken ook weer een nieuwe vriendin dus is echt wel kut maarja ik kan hem gewoon niet vergeten, terwijl ik hem nooit meer zie enzo… En ik heb ook niet echt behoefte aan een andere jongen want hij was wel heeeel erg leuk… Ik hou nog steeds van hem en voel ook nog steeds wat voor hem… Maarja ik kom er ooit wel overheen, haha. Is trouwens al wel 2 maand ofzo geleden dat we die ruzie kregen dus misschien heb ik gewoon de tijd nodig om het te verwerken…

Oke heel nutteloos maarach kan je ook niet helpen.

volgens mij zijn er geen tips om iemand te vergeten. Het went, het slijt, en na een tijdje denk je niet meer zo vaak aan hem :]

Kan wel begrijpen dat 1,5 jaar het moeilijk is om iemand te vergeten.
Maar, er bestaat gewoon geen goeie tips ervoor helaas.
Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken met je vriendinnen/vrienden.
En minder aan hem te denken (ook wat je misschien in je kamer hebt staan wegstoppen, wat je doet denken aan hem?)
Misschien aan z’n negatievedingen denken?.. ofzo?

Het maakt niet uit hoelang je met iemand hebt of hoelang het uit is, het is je eerste liefde en dat doet helaas pijn. Het makkelijkste is gewoon geen contact zoeken dan vergeet je het langzaam, het doet pijn. Maar het is nog pijnlijker als je hartjes ziet staan van een ander of een gezellig gesprek met hem hebben, dan weet je wat je mist.