Hoe ver kunnen we gaan?

Ik ben 14 en dus, naar mijn mening, nog veel te jong voor echte grote stappen. Maar hoe ver kan ik wel gaan. Sinds kort is tussen mij en hem meer gaan spelen en ik ben echt verliefd. Het is nog niet officieel maar er is wel echt iets. Nu geeft hij mij af en toe een kusje op mijn voorhoofd maar ik vraag me af hoe ver we kunnen gaan?

1. Het gaat eigenlijk al erg snel
  2. Hou het zo, het komt vanzelf
  3. Echt zoenen kan al wel
  4. Zoenen en een beetje aanraken
  5. Verder

Ik denk dat jij degene bent die dit het beste kan inschatten, maar denk goed na over wat je wilt en doet.

Toen ik 14 was zoende ik alleen met mijn vriendje van destijds. Ik dacht ook totaal niet na over meer dan dat.
Maar bijv. mijn huidige vriend heeft pas met mij voor het eerst gezoend (toen hij 17, bijna 18 was).

Wat ik hiermee wil zeggen, voor iedereen is het anders waar je op welk moment aan toe bent. Opzich is voor de meesten zoenen op je 14e niet heel gek, maar zorg wel dat jij èn hij er beide aan toe zijn. Misschien kun je het er gewoon eens met hem over hebben wat hij er van vindt?

Zoals hierboven al werd gezegd: jij bent de persoon die het het beste kan bepalen / inschatten.

Moet je helemaal zelf weten. Er zijn geen regels voor.

Wat je zelf wilt. Waar ben jij aan toe?

Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Er zijn zoals er al werd gezegd, geen regels voor en niemand kan dit voor jou bepalen. Dat kun je alleen zelf.

Denk goed na over wat jij zelf wilt, er zijn geen regels waar je je aan moet houden, maar het is belangrijk dat je geen dingen waar jij (en hij) niet aan toe bent. Als het voor jou goed voelt om iets verder te gaan dan een kusje op je voorhoofd, dan is dat prima. Voelt dat niet goed, doe het dan niet, want je hebt nog alle tijd van wereld om verder te gaan. Kijk naar wat goed voelt voor jou, dan komt het goed :kissing: