Hoe vallen jullie in slaap?

Ja? :slightly_smiling_face:
ik denk altijd aan wat ik die dag heb gedaan maar als ik bijna niks heb gedaan dan ben ik er zo klaar mee en lig ik voor me uit te staren :bored:

Je moet ook je ogen dicht doen. Ik had er vroeger ook wel eens last van, maar als ik nu niet moe wordt, neem ik een kop thee of een warme douch of bad. En dan gewoon m’n ogen dicht.

^ Zo’n simpele tip, maar zo waar :’)

Ik doe er soms anderhalf uur tot twee uur over om in slaap te komen, maar dit komt doordat ik veel denk. Je kan het beste je gedachten opschrijven zodat ze uit je hoofd gaan. En je ogen dicht doen. Meestal luister ik nog wat muziek en dan moet het wel lukken.

het kost bij mij ongeveer 2 uur om in slaap te vallen. ik kan niet slapen als er teveel geluid of licht is dus ik moet eerst wachten tot elk ander in huis in slaap is gevallen. vervolgens lig ik nog een tijdje te draaien enzo en dan maak ik mezelf zo moe mogelijk door te lezen of iets te doen in bed, anders val ik al helemaal niet in slaap :confused: .

Ik lees meestal een boek in bed, na een hoofdstuk val ik vaak met boek en al in slaap haha

ik ga vaak lezen totdat m’n ogen neervallen haha

Ik ga gewoon liggen met mn ogen dicht en nadenken, maar als ik eenmaal denk aan dat ik aan iets moet denken, dan duurt het soms een uur voordat ik in slaap val. Maar als mijn gedachten soort van automatisch gaan dan val ik zo in slaap. :slightly_smiling_face: En ik heb nu hele fijne slaappilletjes waardoor ik na 10 minuten al weg ben

Ik gooi mn licht uit en ik ga slapen? Maar goed, is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kijk vaak nog wel een serie en dan daarna dus het licht uit. Of ik lees in mijn boek, dat ontspant nog wel eigenlijk. Want lezen is ook rustiger voor je ogen dan je laptop.

Ik zorg gewoon dat ik moe genoeg ben om naar bed te gaan, dan val ik zó in slaap. Als ik niet moe ben, kan ik 4-5 uur in bed liggen en de hele tijd klaarwakker (en gefrustreerd) zijn :")

Installeer f.lux voor op je computer, dat filtert het blauwe licht weg waardoor je meer melatonine aanmaakt.
Je hebt ook zo’n soort app voor op je telefoon maar daar weet ik de naam niet van.
En vooral niet gaan denken: “ik moet nu slapen!!” want dat helpt niet.

Ik val altijd binnen no time in slaap. Tegen 23u 's avonds ben ik vaak gewoon moe, maar niet uit wat ik doe. Zelfs als ik op de bank voor de tv zit val ik in slaap. Vroeger had ik ook last van slapeloosheid en toen las ik dat een slaaproutine heel erg kan helpen om in slaap te komen. Dus elke avond ongeveer dezelfde dingen doen zodat je lichaam weet dat je in slaapmodus gaat. Dus proberen na 22u niet mee te eten of drinken, lichten dimmen, voor het slapen gaan douchen, tanden poetsen of een boek lezen.

Ik denk vaak ook na, maar ik doe dat dan met mijn ogen DICHT.

Als je overigens echt rusteloos bent de slaap absoluut niet kunt vatten dan denk ik dat je ook beter gewoon iets anders moet gaan doen en het over een uurtje opnieuw moet proberen. Het heeft echt geen zin om een uur lang in bed te liggen met de gedachte ‘ik moet nu slapen’. Dat deed ik vroeger altijd, maar als ik nu een keer slapeloos ben dan sta ik gewoon op en ga ik even wat doen. Een boek lezen of even netflix kijken ofzo en dan een half uur of een uur later weer op bed liggen.

In bed, met mijn ogen dicht.

Ja die routine is heel belangrijk, heb ik ook gemerkt. Natuurlijk is het lekker om in het weekend wat langer op te blijven (zeker als je weg bent), maar doordeweeks zou je eigenlijk eens moeten proberen om elke dag rond dezelfde tijd naar bed te gaan. En inderdaad, neem een warme douche of drink nog een beker thee en pak een leesboek erbij, of muziek luisteren. Zorg dat ook vooral je lekker ontspant. Ik ga ook weleens een uurtje eerder op bed omdat ik dan gewoon al lekker lig.

Ik verzin altijd hele verhalen.
Dan val ik vanzelf een keer in slaap.

Blijkbaar is dit best common want de ex van mijn ex deed dat blijkbaar ook.

Dat deed ik vroeger ook ja :grinning: Nu niet meer zo vaak want mijn hoofd zit al zo vol haha.

deze heet blauw licht filter voor android

Ik kijk heel vaak Barbie in The Dreamhouse op netflix. Binnen 10 min val ik in slaap.