Hoe val je snel en effectief af zonder vinger in de keel etc?

x

gezond eten en sporten lijkt me

x

Bestaan geen wonderen voor meisje, ga sporten en eet gezond (:

Het is een keuze
Snel en niet blijvend
Langzaam en blijvend

Een gezonde levenstijl doet wonderen,
Frisdrank vervangen door water
Iedere dag 30 minuten sporten
Genoeg eten, niet te veel en zeker niet te weinig.
Mix van cardio en spierkracht training.

Jaa ik weet het… Maar ik wil gewoon van mn vet af eik (; En ik doe al alles wat je zegt, alleen dat cardio en spierkracht training niet… Kan dat gewoon thuis? ;s x

Koop een wii fit plus

Ik heb geen wii en geen geld ;s Ik heb wel xbox kinect, kan kijken wat ik daarvoor kan downloaden :d Thnx x

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zijn vet wilt behouden :grin:

Hoeveel water drink je per dag en hoeveel kcal eet je?

Cardio is over het algemeen gewoon oefeningen die je hartslag omhoog gooien en waardoor je gaat verbranden. Dat kan alles zijn, hardlopen, fietsen, trap op en af rennen, touwtje springen en ga zo maar door.
Spierkracht oefeningen zijn belangrijk omdat je mooi strak wilt zijn lijkt me. Ik werk vooral aan mijn core dus ik doe oefeningen die daar geschikt voor zijn, Zoals planking bv

Verder als je motivatie mist zijn er twee topics waar je steun/tips kan krijgen :grinning:
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvaltopic-samen-afvallen-3-255871.0.html
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/blijf-shape-en-ga-voor-gezond-2-247815.0.html

Vraag je ten eerste af of het echt nodig is om af te vallen. Bereken je BMI eens, als dat goed is, is het in principe niet nodig om af te vallen.
Mocht je toch willen afvallen, doe het dan met mate. Teveel afvallen in te korte tijd is echt niet goed voor je lichaam. Hier nog wat tips:

• Frisdrank vervangen door water en thee
  • koekjes en snoep vervangen door fruit
  • minimaal 60 minuten bewegen per dag: wandelen, hardlopen, fietsen, touwtjespringen, skeeleren, het maakt niet uit, als je maar beweegt!
  • Goed ontbijten: dat brengt je verbranding op gang, waardoor je het eten van de rest van de dag beter verteert en het vet dus afbreekt.
  • Sowieso is te weinig eten erg slecht: het klinkt raar maar om af te vallen moet je goed eten! Anders gaat je lichaam vet afbreken, wat je op zich graag wil, maar als je dan weer ‘normaal’ gaat eten, gaat je lichaam het weer opbouwen en krijg je dus meer vet.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

niet

Hahaa nu je het zegt ik ook niet :grin: Uhh ong 2/3 liter water per dag, geen ander drinken en als dat al is crystal clear… Calorieen verschilt per dag, ik eet altijd gewoon avondeten want me ouders mogen het niet merken ;s maar overdag eet ik maar 200 calorieen ofzo… Met feestdagen altijd meer maar dat is dus omdat me ouders het niet mogen weten… En bedankt voor de tips (:
x

Oo goeie tip.

En dat is waarom je niet afvalt.

200kcal + avondeten = het feit dat je lichaam in honger stand zit.
Je valt niet af omdat je lichaam alles wat je eet opslaat, want ja je krijgt veel te weinig binnen.

Je lichaam heeft energie nodig om goed te functioneren. Als je stopt met eten, gaat je lichaam in de ‘hongerstand’ en stopt het met calorieën efficiënt te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat je minder gewicht verliest.

De beste manier om gewicht te verliezen en weer in vorm te komen, is overdag om de 3 à 4 uur een kleine maaltijd eten. Dingen als magere yoghurt en een appel kunnen al een maaltijd zijn. Een kipsandwich van volkoren brood met wat sla en mosterd en wortelen is een andere maaltijd.

Vijf tot zes kleine maaltijden per dag (ongeveer 250-350 calorieën per maaltijd) zullen ervoor zorgen dat je lichaam effectief calorieën verbrandt.

Ik weet niet hoeveel je weegt maar minder dan 1200kcal is ongezond. Sport je moet je nog meer eten.

Beste Evaxmellark,
Ik wil toch even zeggen dat ik altijd schrik van dit soort berichten over afvallen. Ik heb namelijk zelf een eetstoornis gehad, en afvallen is altijd het laatste wat ik wil… :flushed: Ik schrik een beetje van je bericht omdat je niet verteld wat je BMI of gewicht is, en of je wel echt overgewicht hebt? Heb je daar naar gekeken? Want als je gewicht/figuur/BMI goed is is er echt absoluut GEEN reden om af te vallen! kijk anders even op voedingscentrum.nl, daar kun je dat wel checken. En ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd dat je gelijk over braken begint… je weet toch wel dat dit echt geen gezonde manier van afvallen is en ook absoluut geen serieuze optie?
Daar staan ook tips voor en gezonder eetpatroon en levensstijl, altijd handig. Ook als je besluit om niet af te vallen is het goed om wat extra energie in een gezond leefpatroon te steken.
Bovendien is het echt heel belangrijk dat je weet dat snelheid van afvallen weinig uitmaakt. Je moet er natuurlijk geen jarenlangproject van maken, maar in een week 5kg afvallen is niet reeel en ook nog eens heel slecht voor je. Ook is sporten beter om af te vallen dan te weinig eten: bij te weinig eten kom je eerst namelijk aan en krijg je vreemde jojo-effecten, bovendien brengt sporten ook nog andere voordelen zoals conditie etc. mee.
:hugs:

P.S.: Wii fit plus heb je echt niks aan hoor, beter ga je gewoon naar de sportschool…

Goed eten, in juiste porties en hoeveelheden en het liefst nog biologisch ook. Veel fruit, een appel voor de maaltijd schijnt de vetverbranding te bevorderen en ik kan je aanraden om 30 dagen 30 day shred te doen. Dat helpt echt!

Snel is niet goed, dan heb je het er dubbel zo snel weer bij. Dus gewoon beter gaan eten en bewegen, dan is je resultaat blijvend.

Laurien, grotendeels ben ik het met je eens.
Maar ik moet zeggen BMI is onzin het geeft niet aan of iemand spieren heeft, spier weegt meer dan vet. Iemand die veel sport zal zwaarder zijn dan iemand die niet veel sport maar de eerste kan toch gezonder zijn/een beter lichaam hebben.

Verder hoef je niet meteen naar een sportschool te gaan. Een Wii kan wel bijdragen aan afvallen en is meestal ook nog makkelijker dan iedere keer naar een sportschool te gaan. Neem spellen zoals just dance en biggest loser. Beide hebben bewezen dat ze bijdragen aan afvallen.
Afvallen is maar 30% bewegen en 70% voeding
Verder zijn er zoveel dingen die je thuis kan doen waarvoor je niet meteen naar een dure sportschool of een sportschool die te ver weg ligt.

Maar voor de rest ben ik het met je eens.

Dat ik meteen over braken begin komt omdat ik dat ECHT NIET WIL want ik heb zo’n extreme angst daarvoor al vanaf mn negende en anders komen daar allemaal reacties van ’ steek je vinger in je keel’ ben ik bang :C
Ik doe al aan hardlopen, en ik volleybal 2x per week dus dat zit wel goed. 5 kg per week wil ik ook echt niet, het laatste wat ik wil is indd mijn lichaam kapot maken. Ik hoef maar een klein beetje af te vallen dus daarom snel, maar ik vind 2/3 maanden al snel, als het maar voor de lente is.:3

En ik weeg ong 50/52 kg, en ik ben ong 1.76. Het klinkt precies goed, ik heb ook een goed BMI maar ik heb gewoon zo’n klein laagje vet dat me wel meteen dikker laat lijken. Alleen maar mn onderbuik, de rest is precies goed! En je hoeft niet bang te zijn dat ik een eetstoornis krijg, ik stop als ik moet stoppen C:

Jaa maar als ik veel tussendoortjes ga nemen blijf ik meestal maar eten en dat wil ik dus voorkomen ;s Ik zal het echt wel proberen (alweer), maar het is zo moeilijk…

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt heel veel aan :hugs:

Weet je wat je kan eten en blijven eten? Fruit, groente,vezels enzv.
Tussendoortjes is niet meteen een mars.
Eet een appel, een schaaltje yoghurt, wat fruit

En persoonlijk vind ik uithongeren net zo erg als braken.

Als je je vet wil wegwerken kun je gewoon dag om dag oefeningen doen met gewichtjes kan ook (Pak niet meteen zware!!) en dit moet je dan langzaam opbouwen. Je spieren hebben sowieso 1 dag rust nodig. En trouwens als je niks eet en dan gaat sporten en daarbij ook geen water drinkt val je ook niet af. Wat zowat iedereen hier zegt goed eten en goed bewegen en heel veel water drinken. Tip misschien moet je op youtube Doetzen workout bekijken staan hele goede oefeningen bij.