Hoe vaak uitgaan / hoe oud

Hoihoi, ik ben zelf dus wel benieuwd of jullie all uitgaan en hoe vaak en met welke leeftijd ik zelf ben vijftien en heb zelf af en toe ook wel eens een feestje alleen ben ik wel benieuwd waar jullie dan bijv heen gaan als in clubs,huisfeestjes en hoe oud jullie waren toen jullie begonnen ook zodat ik evt aan mijn ouders ( Die zijn het er niet zo mee eens) kan laten zien dat wat ik doe best heel normaal is
Hopelijk antwoord, Groetjes!!

Ik houd niet van uitgaan, ik vind het veel te druk en niet leuk. Ik ben 22
Mijn vader wilde mij wel graag 's avonds weg hebben. Hij vond het niet leuk dat zijn puberdochter elke avond op de bank zat. Hi begon dat te zeggen toen ik 16 a 17 jaar was

Nooit, vind er niks aan. Een keer geprobeerd toen ik 17 was en vond het vreselijk. Ben nu 21.

Naar clubs enzo ga ik niet. Naar thuisfeesten wel, van vriendinnen. Daar mocht ik altijd al heen. Naar een club zou denk ik wel mogen toen ik 16 werd, maar eigenlijk nooit de behoefte gehad. Het zijn ook niet de jongens die ik leuk vind.

heey, ik ben 17 en ga sinds kort uit. ik werd op dezelfde dag 16 als nederland in lockdown ging en corona dus begon (13 maart) dus ik had eerder geen momenten gehad om uit te kunnen gaan.

ik ben nu 2x geweest, dat komt ook omdat het ten eerste geld kost (bij mij rond de 8/9 euro) en ik heb niet echt vrienden die uit willen.

verder zijn er veel uitgaansmogelijkheden voor 16+ en 18+ dus ik weet niet of er dingen zijn waar je heen kan als 15 jarige :slight_smile:

Ligt eraan wat je verstaan onder ‘uitgaan’ maar toen ik 16 was ging ik soms naar een terras waar binnen ook wel muziek was (maar dat was in de tijd dat je mocht drinken toen je 16 was). Want inmiddels kom je denk ik niet eens een club binnen als je onder de 18 bent? Althans in Amsterdam denk ik niet. Verder ging ik weleens naar verjaardags huisfeestjes. Toen ik wat ouder was (21) begon ik mee uit te gaan naar clubs met mijn zus en haar vrienden, die waren een jaartje ouder dan ik. Inmiddels ben ik 27 en ga ik nogsteeds uit met herzelfde clubje.

Anyway; je probleem los je denk ik niet perse op met vertellen aan je ouders wat ‘normaal is’ Want wat vinden je ouders niet fijn van dat jij uitgaat dan? Alcahol, jongens om je heen? Ik merkte dat mijn ouders het altijd wel goed vonden als ik met vriendinnen gingen die zij kenden en daar een goed gevoel over hadden. Ik snap opzich wel dat ouders bezorgd kunnen zijn als ze niet weten onder wie je je bevindt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik snap het heel eerlijk gezegd wel dat je ouders het niet fijn vinden aangezien je pas 15 bent.

Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik al dronk vanaf mn 14e, (alleen hugo en bier toen) en ik toen met carnaval (woon in Brabant) ook al uitging. Maar voor corona waren er ook nog zat feesten waar je binnenkwam als minderjarige of onder de 16.

Tegenwoordig is bijna alles 18+ heb dit probleem nu ook nu al mijn vrienden al 18 zijn en ik over 2 maanden pas.

Ik denk zelf dat als je wil beginnen met “uitgaan en drinken” je t best kan beginnen aangezien je ook nergens binnenkomt, met bij vrienden thuis een feestje houden en dan wat wijn of bier te drinken. Ik denk heel eerlijk gezegd dat t zo voor je ouders ook net wat makkelijker is, en ze dan sneller ja zeggen omdat het dan ook bij iemand binnen is

Hee! Ik ben nu 16 en ik begon met uitgaan en drinken toen ik 15 was. Ik ben nu elk weekend in de club te vinden met vriendinnen en ik heb de tijd van mijn leven! Elke week kijk ik er weer naar uit om te gaan, samen met verschillende vriendinnen. Langzaamaan leer ik de mensen die er vaker komen ook kennen en hou er dus nieuwe vrienden aan over! Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt :heart:

Ja, ik denk ook dat je je ouders veel kunt vertellen. Het moet van hen komen. Maar misschien moet je je ouders ook vertellen dat veel mensen 's nachts door het raam sluipen. Zou het niet beter zijn om een beetje vertrouwen te hebben?

Uhm… ik ging vanaf m’n vijftiende uit en op een gegeven moment werden de regels aangepast (dit is een tijdje geleden). Tegenwoordig ga ik niet meer zoveel uit, maar ik ging vaak uit in mijn eigen stad en dan vaak cafés of in omgelegen dorpen (toen ik nog niet de beoogde leeftijd had), clubs in Rotterdam en Antwerpen. Naar clubs ging ik wel toen ik wat ouder was.
Mijn ouders vonden het prima dat ik uitging, maar ze wisten ook wel dat ik voor mijn leeftijd wel heel zelfstandig was. Ik had op die leeftijd wel meer gezien en meegemaakt voor een vijftienjarige. Als ik in een dorp uitging, hebben zij mij en mijn vriendinnen weleens opgehaald of gebracht omdat het veel te ver was om te fietsen. Het is een kwestie van vertrouwen hebben.

Ik ben 19 en ga bijna elk weekend wel naar feestjes met vriendinnen. Ik was 14/15 toen ik begon met drinken. Mijn ouders vonden me eigenlijk te jong, maar ze wisten dat ik het toch wel zou doen dus ze lieten me wel mijn gang gaan.