Hoe vaak kussen

Hoi,
Jullie kennen het wel:
Je bent ergens op bezoek en iemand geeft je een kus op je wang, om vervolgens er nog een te geven. Je bent van plan een 3e te geven, maar je hapt dan in de lucht. Gênant! Of je wordt gekust terwijl je op het punt stond een hand te geven. Dit probeer van begroeten zorgt voor ongemakkelijke situaties. Binnenkort doet een vriend examen en hij slaagt vast, maar hoe moet ik hem feliciteren? Een kus, drie kussen? Hoe zit dat bij jullie , hoe begroeten jullie iemand met kussen? En hoe feliciteren jullie met kussen? Een, twee, drie? Helemaal niet?
Laat het me weten!

Gewoon drie kussen :stuck_out_tongue: In nederland iig.

Altijd 3, maar alleen als die ander ‘begint’ want van mij hoeft het niet perse

hahhahaha 3 maar idd i get the feeling. zooo awkward als de andere er maar 1 wilt doen !

maar traditie getrouw kun je in nederland wel 3 geven, de meeste doen dat.

Dit ja, haha! Vind het maar iets raars.

dit, en ik straal nogal een vibe uit dat de ander het ook niet hoeft te doen :’)

3 kussen voor familie en vrienden, 1 kus als ik mijn broer of moeder begroet, en de rest gewoon een hand. Ik geef op verjaardagen sowieso liever een hand eigenlijk maar goed, naaste familie zoen ik wel. Bij vrienden bij sommige wel en andere niet.

3 kussen…

O M G. Zo fking irritant ik doe het altijd verkeerd. Ik wil altijd gewoon 3 geven maar soms geven ze er 1 en soms 2. Voel me altijd zo’n weirdo als dat gebeurt :crazy_face: . Maar goed ik 3 dus.