Hoe vaak een nieuwe bril?

Aan iedereen die dagelijks een bril moet dragen:

Hoe vaak kopen jullie een nieuwe bril, en hebben jullie meerdere brillen om af te wisselen?
Dan kan ik mezelf eens wat vergelijken met anderen :slightly_smiling_face:

1 per jaar, maar eens in de 2 jaar krijg ik m vergoed door de verzekering

Ik kocht pas een nieuwe als m’n oude kapot was, eigenlijk. Maar nu ben ik al een jaar aan de lenzen.

ik heb met me vorige bril 4 jaar gedaan. ik droeg hem ook bijna nooit hoor. en nu heb ik in april ofzo een nieuwe gekocht en die draag ik echt heel graag en vaak dus ik zal denk ik nu over anderhalf jaar ofzo weer een bril nodig hebben maar misschien koop ik er wel al 1 eerder

Mijn vorige heb ik ruim 2 jaar gedragen. Van de verzekering krijg ik 1x in de 2 jaar een bril vergoed, dus ik heb nu bijna een jaar een nieuwe bril:) Die vorige draag ik nooit meer omdat hij wat kinderachtig is en mijn sterkte is veranderd. Ik heb nu wel expres een bril gekozen waarvan ik zeker weet dat ik hem over 2 jaar nog leuk vind, dus ik koop eigenlijk altijd echt een goede bril waar ik langer mee doe!

Volgens mij is het normaal om ongeveer eens per twee jaar een nieuwe bril te nemen.

Als de sterkte teveel is veranderd.

Toen ik mijn bril nog droeg was dat zo ongeveer een keer per jaar,
maar draag nu lenzen.

Blijkbaar doe ik toch wel vrij lang met mijn bril in vergelijking met anderen. Ik heb al 3.5 jaar dezelfde bril. Maar nu is hij wel aan vervanging toe eigenlijk, staan allemaal krassen op. Dan hoef ik me toch niet schuldig te voelen dat mijn ouders een nieuwe moeten kopen voor mij :grinning:

Ik koop er 1 in de 3 jaar, aangezien het zovaak vergoed wordt. De bril die ik nou heb krijgt aan de pootjes last van wat wittigheid, maar mag er binnenkort weer een uitzoeken :upside_down_face:

Met mijn vorige bril 3 jaar gedaan, totdat mijn ogen waren verslechterd en ik een nieuwe moest + meteen een zonnebril op sterkte gekozen.

Ik heb zo’n 4 jaar gedaan met mijn eerste bril, wel steeds glazen verwisseld (ogen werden slechter), bril kapot dus maar overgestapt op lenzen
Daarna een nieuwe bril gekocht waar ik zo’n vijf jaar mee heb gedaan, nog steeds redelijk in orde maar toch maar een nieuwe die meer up to date is gekocht.

Heb ook lenzen. Maar daarvoor, zo vaak als de verzekering vergoedt ongeveer, dus 1x per 2 jaar.

Om de 2 jaar. Die ik nu heb draag ik al wat langer, maar wil binnenkort wel een nieuwe kopen of lenzen aanschaffen.

Ik draag sinds 1 jaar bijna altijd lenzen. Ik heb ook toen ongeveer een nieuwe bril gekocht. De bril die ik daarvoor had, had ik al iets van 3 jaar en de bril die ik daarvoor had, had ik iets van 4 jaar.

Ik had een jaar lang een bril, stapte toen over op lenzen en sinds januari heb ik weer een bril.

ik heb er één naast m’n lenzen en die heb ik nu 1 jaar. Maar ik denk dat ik hem houd totdat ie uit de mode is of veel krassen heeft.:stuck_out_tongue: