Hoe train je armspieren?

Aangezien ik op wedstrijdzwemmen zit en ik sneller wil, wil ik mijn armspieren (spierballen :relieved: ) trainen. Ik heb verder geen gewichten en ik wil liever ook niet naar de sportschool, heeft iemand tips? Opdrukken kan ik nog niet, maar daar ben ik mee bezig :slightly_smiling_face: Sommige mensen zeggen met woordenboeken, haha, maar hoe moet ik dat voor me zien?

Mijn vraag is dus.

Hoe train je armspieren met dingen/attributen die in huis te vinden zijn?

Je pakt een zwaar object en gaat dat zegmaar gebruiken als een gewichtje als je snapt wat ik bedoel, dus je onderarm dan optillen naar je bovenarm en weer terug.

Aan wat voor object zit je te denken? Het moet namelijk wel makkelijk vast te houden zijn?

Fles water of gevuld met zand. Geen idee hoe zwaar het dan is maar het is iets.

Dat is al een goed idee ._.

Je kunt op een stoel zitten heel erg naar voren en dan je zelf omhoog duwen, het is minder zwaar dan push ups maar het werkt wel, je moet wel in de lucht blijven

Iemand meer ideetjes?

Een fles water vind ik persoonlijk te ‘wiebelig’. Misschien kan je beginnen met pushups tegen een muur? Ik ben ook echt slecht in normaal opdrukken omdat m’n dunne armpjes dan bijna doorknappen en vind het tegen een muur echt veel gemakkelijk. Zo dus:

http://www.womenshealthmag.com/files/images/0812-wm-wall-push-up.jpg

Je kunt het ook doen met een tas gevuld met schoolboeken

Dat heb ik ook wel eens gedaan, maar dat is appeltje eitje c: Ik heb namelijk al best wel wat spierkracht, maar ik heb meer nodig xd

hangen aan een hoge stang en jezelf steeds omhoogtrekken.

En gewoon binnenshuis? :grinning:

Als je een open trap hebt kan je aan een trede je optrekken toch? Nog nooit geprobeerd maar misschien werkt het. :’)

In de zomer doe ik het door te wakeboarden : p

Ik woon niet aan zee of water :frowning:

gewoon op youtube een beetje zoeken naar upper-body work-outs, doe ik ook altijdXD

En? Werkt het? :grinning:

ja ik merk echt verschil (nou had ik dus helemaal geen spieren voor ik begon hihi) zolang als je het rustig en serieus doet dan:P

ik vind deze twee wel heel fijn, en als je geen gewichten hebt kun je inderdaad gewoon flesjes water nemen

Wo thanks :heart:

Gewichtjes of toestellen.