Hoe thuis 'leren' dansen?

Heee!

Ik heb vorig jaar op dansles gezeten, maar dat vond ik echt geen leuke dansschool dus ben ik er af gegaan.
Nu vind ik dat toch wel jammer, dus ik ga misschien volgend jaar weer op dansen. Niet nu want ik mag er niet op van mijn ouders door mijn slechte cijfers.

Maar ik ben heel slecht in dansen, en dan heb ik het vooral over de danspasjes onthouden. Maar dat valt toch wel een beetje te leren?
Nu wil ik dat dus thuis leren, door middel van filmpjes ofzo.
Maar heeft iemand goede leerfilmpjes? Ik kan er namelijk geen goede vinden.
Of weet iemand nog een andere manier om de basis van het dansen een beetje onder de knie te krijgen?

Natuurlijk weet ik dat als ik echt wat wil kunnen, ik toch echt op dansles moet gaan. Maar er kan toch ook al een begin thuis worden gelegd?

Alvast bedankt!
xx

ikzelf heb thuis zumba & bellydance dvd’s. niet dat ik die veel gebruik ofzo, haha. en ik denk ook niet dat dat is wat je wilt leren.

ligt eraan wat je wil!
als het jou gaat om het “vermogen om pasjes te onthouden”
kun je misschien in stapjes een video clip na dansen?

Het gaat idd om het vermogen om pasjes te onthouden.
En het is een goed idee om videoclips na te doen, amar ik kan geen goede vinden die nog niet zo moeilijk zijn…

En ik wil misschien op ballet gaan xD
maar dat wordt dus waarschijnlijk pas volgend jaar want ik mag niet eerder van mijn ouders.

met youtube kan (bijna) alles! Echt waar :’) ik heb veel van yt geleerd.

dubbelpost

driedubbelpost

http://www.youtube.com/re…hip+hop+choreography&aq=2

hmm, post deed raar.

Ik zou toch naar een (andere) danschool toegaan, en je probleem daar bespreken. Ze horen je dan daarmee te helpen…

ahww, ik heb daar ook last van !! Goede topic !

Zoek eens op youtube op dance4fans, misschien kan je daar wat mee? Dan zie je allerlei mensen op wedstrijden dansen. Het is streetdance/clipdance trouwens.
Ik weet niet op welk niveau je zit, want dat kan soms nogal snel gaan…

youtube