hoe te vertellen?

Ja beetje raar misschien, maar ik ben nu tijdje met een hele leuke jongen bezig. 1 keer daar geweest, maar toen heb ik tegen mama gezegt dat ik naar de stad was met vriendin, omdat hij best een eindje weg woont. Maar ze is er dus achtergekomen dat ik niet in de stad was… Nu vertrouwd ze me dus niet meer echt, wat ik ook echt wel snap!
Maar ik ben vrijdag vrij, hij is vroeg uit, dus wou ik vrijdag naar hem toe, hoe kan ik dit het beste tegen mama zeggen?

:frowning_face:

´mam, ik vind een jongen leuk, en ik wil vrijdag naar hem toe. ´

gewoon zeggen zoals het is

Eerlijk vertellen! Dat lijkt mij het beste. (:

dat heb ik ook zovaak gehad, maar het beste is om het gewoon eerlijk te zeggen, want ze komt er uiteindelijk toch wel achter. (:

Dat had ik in de kerstvakantie ook, ik had gezegd dat ik met mijn beste vriendin ging schaatsen, maar ik kan niet liegen dus ze was er achter gekomen dat ik naar n jongen was. Volgensmij vond ze het uiteindelijk alleen maar leuk, dus ik denk dat je het beter gewoon eerlijk kan zeggen.

Eerlijkheid duurt het langst :’)

De meeste moeders reageren er hartstikke leuk op als je naar een jongen gaat…
en mocht ze het niet goed vinden omdat ze het allemaal een beetje eng vindt ‘‘een vreemde jongen’’ vraag dan of hij bij jullie thuis komt!

Gewoon eerlijk zijn dat het om die jongen gaat :slightly_smiling_face:

Ik heb het mijn ouders altijd onmiddellijk verteld als ik een vriend had, en sindsdien vertrouwen ze me meer.

Eerlijk zeggen,
anders vertrouwt ze je nog minder,
en dat moetje ook niet hebben (;

Idd eerlijk zeggen!
Het zal je moeder juist alleen maar kwetsen als jij zoiets niet tegen haar durft of wil zeggen. Ze vindt het waarschijnlijk juist super leuk dat je een jongen leuk vindt en al helemaal dat je er met haar over wil praten!

had ik ook met m’n eerste date! ik zei dat ik bij een vriendin ging eten, maar ik ging met hem naar de bioscoop! (: mijn ma kwam er dan niet direct achter, maar ze begreep het wel toen ik het vertelde. misschien moet je even vertellen wat voor jongen het is enzo? dat ze dan wat meer gerust gesteld is?

Eerlijk zijn!

Heb 't gevraagd…
“mama mag ik vrijdag naar … toe?”
*kijkt me aan alsof ik achtelijk ben*
zegt ze; daar hebben we het nog wel over. moet je niet naar school dan?
ik; nee ben vrijdag toch vrij…
ze; hij?
ik; vroeg uit.

draait om en loopt weg…
nu weet ik dus nog niks…

praat anders ff een keer rustig met je moeder.
vraag aan dr waarom ze toch enigzins moeilijk doet hierover en misschien kunnen jullie dat dan samen oplossen???