Voor mijn filosofie essay moet ik zoveel mogelijk posities erbij betrekken, dus brand maar los!
Sooo…Hoe zou de wereld eruitzien als niemand verantwoordelijk werd geacht voor zijn daden?
Help de bloggende underdog van de klas slagen jongens :’)))
Voor mijn filosofie essay moet ik zoveel mogelijk posities erbij betrekken, dus brand maar los!
Sooo…Hoe zou de wereld eruitzien als niemand verantwoordelijk werd geacht voor zijn daden?
Help de bloggende underdog van de klas slagen jongens :’)))
Een anarchie, is het daarmee te vergelijken?
Er zouden gewoon heel veel misdaden gepleegd worden.
Een chaos. Niemand zou meer veilig zijn, winkels zouden leeg geplunderd zijn, je zou geen zekerheid meer hebben.
Ik denk nieteens dat er winkels zouden zijn. Aangezien de mensen niet worden gestraft voor de fouten die zij hebben begaan kunnen ze doen wat ze willen, ieder staat voor zich dus waarom zouden ze dan een winkel houden?
Mensen zouden dan sneller hun uitvlucht vinden tot moord omdat dat het makkelijkst zou zijn om van je problemen af te komen en de zwakkere zouden in de problemen komen omdat ze zich niet kunnen verdedigen.
Het wordt een strijd van brute kracht
Welke wereld? Ik denk dat binnen de kortste keren alles vernietigd is.
Ik denk dat er nog heel weinig mensen zouden zijn. Zeg maar gerust niet (na zo’n 100 jaar). Niemand voelt zich verantwoordelijk te zorgen voor hun kinderen.
Ik probeerde het me voor te stellen en zag de hel.
dan zou ik heel veel moorden op mn geweten hebben staan.
Anomie en/of anarchie.
Eerste waar ik aan denk iig.
chaos, of je gaat dood doordat je vermoord wordt of doordat er geen winkels, ziekenhuizen etc. meer zijn en ik denk ook dat je dan ook bijna niemand meer kan vertrouwen