Hoe te beginnen met het uitzoeken van Erasmus?

Hoi allemaal! Aangezien ik het oude, algemene topic over studeren in het buitenland niet meer kon vinden, doe ik het maar even zo. Ik ben op dit moment een tweedejaars student hier in Nijmegen. Sinds ik weet dat het mogelijk is om in je derde jaar naar het buitenland te gaan, ben ik hier al over aan het nadenken. Zeker nu een aantal van mijn vriendinnen al zijn geweest of nog gaan begint het bij mij nog meer te kriebelen. Alleen: ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Vanuit mijn faculteit is er een lijst met mogelijke partneruniversiteiten (hierop staan zo’n 100 verschillende opties). Het is de bedoeling dat ik drie keuzes opgeef. Hoe hebben jullie de universiteit uitgekozen waarheen jullie willen? Ik kan wel op elke link naar de website van de universiteit klikken, maar ik vind het echt moeilijk om informatie te achterhalen over de vakken, de huisvesting en internationale activiteiten. En dat zeker voor 100 verschillende universiteiten. Een idee over hoe ik het moet aanpakken is dus zeker welkom!