hoe spring je en spagaat.

Hallo.
Ik wil graag weten hoe je een spagaat springt ( ik weet niet hoe je het noemt).
Ik kan zelf wel de spagaat met linker been voor.

Dat is gewoon veel oefenen, leer eerst om in een spagaat te glijden, steeds snelle tot je het binnen een paar seconden kan (en soepel) dan moet je leren goed genoeg te springen en hoog genoeg om het ook in de lucht te kunnen. Je kan hiervoor het beste met een ervaren trainer in zee gaan. Probeer het eens bij de sportschool. Succes

In de spagaat gaan zonder opwarming is gevaarlijk, je kunt je liezen scheuren. Van te voren dus altijd even je benen opwarmen (als je staat naar voor en naar achter gooien) en als je tegen de muur staat iemand je been langzaam laten optillen tot je niet meer kunt, dit 3 tellen vasthouden. Als je dit vaker doet zal de spagaat ook soepeler gaan. Springen in spagaat lijkt me alleen niet zo’n slim idee.

Bedoel je dit? Ik persoonlijk zou hiervoor professionele hulp inschakelen zodat je het op een veilige manier kan leren. het lijkt me niet echt iets wat je thuis kan oefenen, want gaat het mis, dan gaat het mis/

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyZ7ObwqMUk9P7fQJbbaUN4NutL_cfnDammG6GGZo0cL-f63es

ik weet niet of het dit is wat je wilt leren^ of die van de bovenstaande post, maar je kan het best inderdaad professionele hulp vragen (voor allebei trouwens)

Waarom word dit topic niet gesloten, maar het andere wel?

Ja, dat wil ik graag leren. Ik ga eerst even idd wat meer spagaat oefen dan kijk ik wel verder. Ik zou alleen niet weten waar ik profesionelen hulp vandaan kan halen (tijdje op turnen gezeten, maar daar leerde je niks en ballet vinden mijn ouuders te duur). Bedankt voor de reacties.

Gezien bij zo’n sprong de zwaartekracht niet meewerkt heb je heel veel kracht in je benen nodig. Zomaar een spagaat op de grond kunnen betekend niet dat dit in de lucht lukt. Je zal iets verder dan de spagaat moeten kunnen, dit kan door je been op een verhoging te leggen als je de spagaat doet.
Zelf is het me maar een paar keer gelukt om een goede spagaat sprong te doen, je hebt echt hoogte nodig om jezelf zover te krijgen. De truc is oefenen, oefenen, oefenen. Je moet echt een soort kracht in je benen krijgen, ik weet niet hoe je het moet uitleggen.

Heel veel tips heb ik niet voor je, maar succes!

Doe je trouwens aan ballet of turnen?

Ik denk dat je dan meer moet gaan oefenen met de 'over’spagaat, zegmaar je ene been op een stoel ofso, zodat het nog meer gerekt is. Dan is het 10 x makkelijker.

Als het niet gerapporteerd wordt en ik niet verder kijk in dit board zie ik het biet hè. Maar deze mag ook een slotje