Hoe spreek ik mijn crush aan

Ik ben dus al een tijdje verliefd op een jongen uit mijn klas alleen weet ik niet wat ik moet doen want het ene moment denk ik dat hij mij leuk vind en het andere moment het tegen overgestelde

2 likes

Dit ken ik. Probeer eens iets te appen naar die jongen. Als je namelijk iets appt krijg je vanzelf meer contact. Deed ik ook altijd , maar duurt soms lang voordat het nut heeft. En ga eens in de pauze bij hem en zijn vrienden staan en kletst mee. En wordt daar ook mee bevriend. Zoek uit wat zijn hobby’s zijn , staat een keer naar hem in de les. Idk haha maar in ieder geval probeer een gesprek aan te gaan.

Dag Antresit,

Dit gevoel kennen we maar al te goed. Een crush hebben en overwegen om hem wel of niet aan te spreken. Je kan proberen om gewoon een keer met hem af te spreken. Door op hem af te stappen.

Maar mag ik vragen hoe oud jij bent en hoe oud hij is?

Het is wel belangrijk om te weten dat meeste jongens op die leeftijd nog heel speels zijn. Wil je echt zijn aandacht dan moet je soms met het “spel” meespelen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat jongens ervan houden als een meisje hard to get speelt. Maar doe dit met maten.

Het hangt er ook af of die een vriendinnetje nu wel zien zitten. Je weet immers nooit met hoeveel meiden die tegelijk praat etc etc.

Maar ga chillen met hem, spreek af en doe wat leuks. Vertel gewoon eerlijk dat je een crush hebt op hem. Wacht daarna af en bekijk dan de situatie hoe hij ermee gaat handelen.

Zorg dat hij geen misbruik maakt van jo crush op hem. Stay safe:)

Ben het met @LiveSamm eens.

Maar er zijn ook een boel jongens bij, die NIET spelen en gezond verstand hebben,
Die op een normale en gezonde manier willen communiceren als volwassenen.
Ik denk niet echt dat een man, die z’n leven bij elkaar heeft, een meid dubbel gaat Sms’en als ze dat doet.
Maar goed, soms kan het ook goed uitpakken.
Ik heb het via de harde weg moeten leren.
Het is maar net, met wat voor type je te maken hebt.

1 like

Mee eens! Goede aanvulling. Het is echt peilen met wie je te maken heeft. Stay safe girls. Don’t get your heart broken.

Op een jonge leeftijd is het niet waard. wacht tot je wat ouder bent en een andere kijk hebt op het leven.

Ja maar ik had het op een harde manier geleerd.

Ik was hartstikke verliefd op een jongen, speelde vervolgens hard to get.
En hij denkt dat ik niet geïnteresseerd in hem was, dus ging hij door met z’n leven en nu heeft hij een andere vriendin.

Ah ja, zo kan het ook aflopen. Maar achteraf is altijd makkelijk te zeggen hoe het wel had kunnen aflopen. Wie weet waren jullie geen goede match. Hard to say…

Focus op je zelf en er zullen genoeg jongens op jouw pad komen!

Een Crush aanspreken doe je niet zomaar.
Maakt niet uit welke leeftijd je bent als vrouw.
Het is gewoon weer net als kind zijn….
Het is zo ontzettend spannend.

Heel veel meiden op dit forum, vragen om feedback, hoe ze zo’n soort situatie het beste aan kunnen pakken.
Ik zie hier dingen van @WhySoMadddd,
Zoals dat de vrouw bijvoorbeeld “hard to get” gaat spelen bij de Crush.
Maar in de meeste gevallen is dat gewoon spanning van haar kant ook.

Ze wil bijvoorbeeld de juiste woorden vinden misschien, om de man aan te spreken.
Zodat ze niet dom over komt etc.
Dit zie je erg vaak.

Ik snap jouw situatie. Ik heb mijn oude crush ook geappt. In het begin deed ie alsof hij het leuk vindt om met mij te appen. Dat gaf mij hoop om achter hem aan te gaan. Maar later toen we op vakantie waren appte ik hem over wat ik die dag allemaal heb gedaan (gewoon om een gesprek te starten). Hij reageert met “Um… oké?” Ik voel een mes in mijn hart gestoken worden maar ik doe alsof ik het niet begrijp en ik ga door met praten “Ja maar echt! :sweat_smile: En toen hebben we dit gedaaan en toen hebben we dat gedaaan” en dan zegt ie “Maria ik weet niet of je het door hebt maar dit verhaal boeit me echt niet. Ik heb vakantie en wil met rust gelaten worden” BAMMM nog een klap. Maar ik heb absoluut geen spijt. Ik voel me juist dapper omdat ik ondanks ik het zo spannend vond en helemaal stond te trillen het toch heb geprobeerd. Want het is niet mijn probleem dat hij mij gemixte signalen gaf. Daarom vind ik dat andere mensen het ook moeten proberen. Begin maar met iets kleins. Een vraag bijvoorbeeld. Misschien dat je later een echt gesprek kunt starten. En ja als hij zich gedraagt als een varken dan heb je het in ieder geval geprobeerd

1 like

Hoe oud ben je?

Als jullie al iets ouder zijn, 18+

“Hoi! We hebben al een tijdje een beetje contact, maar we kennen elkaar nog niet echt. Toch vind ik je interessant. Zou je het leuk vinden om samen eens uit eten te gaan en elkaar beter leren kennen? Ik ben wel nieuwsgierig. Lieve groetjes, “

Gewoon sturen.

Anders, meer pubertaal:

“Hoi! Ik zie je vaak in de klas. Zullen we een keer afspreken? :grimacing::see_no_evil:” ofzo, ik ben daar iets minder goed in. Maar, de boodschap, vraag het gewoon.

Helemaal eens! Super dapper en dicht bij jezelf gebleven. Ik ben zelf ook in het proces waarin begin te begrijpen dat de goede dingen in het leven juist gebeuren op de momenten dat je dapper bent en buiten je comfort zone durft te stappen, ook al brengt dat de kans om afgewezen te worden met zich mee. En… trust me, je wordt beter in ‘afgewezen worden’ …des te vaker je het doet :wink: Elke keer doet het minder pijn, dus elke keer stap je als een krachtigere, meer zelfverzekerde versie van jezelf uit de situatie.

Dus, het komt erop neer, eens met wat hierboven al genoemd wordt: gewoon op hem afstappen, gewoon dat berichtje sturen, go for it.

1 like