Hoe solliciteren?

Ik wist even geen gepaste titel, maar het zit zo: ik ben op zoek naar een bijbaantje, maar weet nog niet echt wat ik precies wil. Het liefst wil ik gewoon bij een drogist (kruidvat of trekpleister) of een kledingwinkel hier in het dorp (shoeby fashion) werken. Maar, hoe pak je dit nou het beste aan? Moet ik er gewoon heengaan, en dan aan iemand die daar werkt iets vragen van: Hallo, ik was benieuwd of jullie nog personeel nodig hadden :slightly_smiling_face:? Of moet ik iets anders doen/zeggen?

En, weet iemand wat de minimum leeftijd is voor bovengenoemde winkels?

Gewoon bij de kassa vragen of ze nog mensen nodig hebben/ sollicitatieformulier vragen.
Dat laatste had ik ook gedaan bij de kruidvat, en heb daar ook een tijdje gewerkt.

Als ze mensen zoeken, hangt er meestal wel een oproepje op het raam.

En beviel dat? :slightly_smiling_face: wat was de minimum leeftijd daar?

Gewoon langs een hele rits winkels gaan in een keer, zeggen; ‘‘Hallo, ik ben *naam* en ik ben op zoek naar een bijbaantje. Het lijkt me wel leuk om hier te werken, zoeken jullie toevallig nog iemand?’’

wees netjes en beleeft vraag eerst naar de manager daar(ligt er aan waar je heen gaat)en vraag (netjes): of je mag soliciter.

ps. je moet minimaal 16 jaar oud zijn is ook handig om te weten

Minimumleeftijd was 16.
Ja ik deed gewoon vakken vullen ('s avonds, na sluitingstijd), en later ook kassa draaien. Beviel wel goed hoor!

meestal moet je 16 jaar zijn om bij zulke winkels te kunnen werken aangezien je dan meestal ook kassa draait…

Bij ons in de hema moet je 15 zijn. En in de appie mag je 14 zijn, ook al gebeurd dat niet echt vaak… En bij een soort restaurantje moet je ook 15 zijn, dus 't is echt niet altijd 16 hoor :stuck_out_tongue: