Hoe snel nieuwe relatie?

Ik had 9 maanden een relatie met mijn ex toen ik gevoelens kreeg voor een andere jongen. Het liep al een tijdje niet lekker tussen ons en heb uiteindelijk besloten om het uit te maken. Hij was er erg kapot van.

Sindsdien heb ik vaak afgesproken met die andere jongen en we zien elkaar wel zitten. Alleen is het nu nog maar 4 weken uit met mijn vorige vriend. Wanneer is het gepast om een nieuwe relatie te beginnen? Ik snap dat ik eerst mijn ex in moet lichten. Ik wil niet lang wachten maar wil ook niet te snel verder gaan in een andere relatie.

Ik heb mijn ex nooit verteld dat ik eigenlijk verliefd was op een andere jongen. Moet ik dat er alsnog bij zeggen? Hoe pak ik dat aan?

Als je een goede band hebt met je ex en je de behoefte hebt dan zou ik het gewoon netjes overbrengen aan hem face to face. Als jij zelf klaar bent voor een nieuwe relatie dan vind ik dat je daar aan kan beginnen wanneer je er klaar voor bent en dat je niet hoeft te wachten.

Ik zou eerlijk en het gewoon zeggen,Wat heb je te verliezen
eerlijkheid duurt langst.

Als jij graag iets wilt beginnen met die andere jongen moet je dat doen, leven is te kort om maar met iedereen rekening te gaan houden :’)

Als je nog (goed) contact hebt met je ex en het wat serieuzer wordt met die nieuwe jongen zou ik dat persoonlijk wel aan hem mededelen voor hij het van iemand anders hoort. Dat je hem eigenlijk al leuk vond toen jullie nog gingen zou ik erbuiten laten. Hoeft niet per se face to face vind ik eigenlijk, een appje is ook prima.

-

Waarom zou je je ex moeten inlichten dan? Het is uit, hij heeft er niets mee te maken. En ik vind niet dat er een bepaalde tijd moet verstreken zijn voor je weer aan een nieuwe relatie mag beginnen. Als het goed voelt, ga er dan voor. Of dat na één dag is of na een jaar.

^ dit. Het is uit, je bent hem niet verplicht op de hoogte te houden van je liefdesleven.

=

Tja ik wil ook niet dat hij het van een ander hoort. We wonen in een klein dorp dus het nieuws reist snel.

En ik weet niet of het gek is om na 4 weken ineens een andere relatie te hebben. Niet per se naar hem toe maar misschien wel naar m’n ouders ofzo…

Ben je nog vrienden met je ex? Anders zou ik het hem wel zeggen, behalve dat stuk dat je die andere jongen eigenlijk al zo lang leuk vond. Dat zal hem alleen maar onnodig kwetsen denk ik.
En als het goed voelt, waarom zou je dan wachten om een nieuwe relatie te beginnen?

Mee eens!

Dit! Het is uit, je ex heeft hier niks mee te maken en hij moet ook begrijpen dat je verder gaat met je leven.

Ik zou persoonlijk je ex niet inlichten omdat ik vind dat hij daar geen zaken meer mee heeft. Maar als jij dat wel wilt, moet je dat natuurlijk gewoon doen! Ik zou enkel niet erbij vertellen dat je hem al langer leuk vond, dat gaat hem enkel onnodig kwetsen en is niet echt iets wat hij moét weten.

En hoe snel je aan een nieuwe relatie begint… Tja, als je er klaar voor bent? Dat kan heel snel zijn, of kan lang duren. Maar ik zou het stom vinden als je nu een leuke jongen laat schieten omdat het volgens anderen te snel is. Als jij hem heel leuk vindt en een relatie met hem wilt, moet je dat gewoon doen.

Tenzij je echt bevriend wil blijven met je ex, zou ik er niks over zeggen. Je kan heus een relatie hebben zonder dat het aan de grote klok gehangen moet worden in het begin.