hoe snel etre leren

ja hallo,
ik moet morgen alle woordjes van etre (frans) kennen maar het lukt gewoon voor geen ene meter! Hoeee leer je ze uit je hoofd? een dansje of liedje ofzo? als het maar iets is waardoor het lukt, pleaaaaseeeee

Alle woordjes van ‘etre’? Zijn dat er zoveel dan?

naja, eigenlijk maar 10 maar ik krijg ze echt niettt in mijn hoofd, dit zijn de woorden trouwens:

etre
je suis
tu es
il est
elle est
on est
nous somme
vous etes
ils sont
elles sont

Laptop uit doen en gewoon weg gaan leren, evt. je ouders je laten overhoren. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet hoor :")

Wrts
Woordjes opschrijven
Kaartjes maken
Vaak overlezen
Overlezen > papiertje op de franse woorden
Je laten overhoren
Vraag iemand of hij of zij een stuk of 20 woorden wil opschrijven, schrijf jij de vertaling erachter > kijk hem zelf na

Uhu, dit ja haha! Gewoon stampen, zit niks anders op.

okee bedankt iedereen :grinning: !! we hebben echt een kutwijf als frans juf en die zit iedereen af te katten dusja

Stoer, om je docent een kutwijf te noemen.

Wauw… serieus. Als je met dit rijtje al moeite heb, succes dan.

brugklassers moeten stoer zijn

Ga het zingen, hardop

Wtf ze is er om je Frans te leren en jij gaat haar hier een beetje af zitten te zeiken? :’) zielig
Anyway, lees ze door en schrijf het op, werk met wrts. Ik wist ze al na één keer lezen maar het kan zijn dat jij daar hard op moet oefenen.

ik heb respect voor haar, maar ze schreeuwt heel vaak, en toen een jongen uit de klas een paar woorden niet wist zei ze Ik vind jou zoooo teleurstellend, het word nog wat met jou! terwijl die wel zn best doet -.-

een tip: leer ze

hallo, we moeten ook nog een andere rij met 30 woordjes kennen, die heb ik nu wel in mijn hoofd, maar deze lukken gewoon niet -__-

^ Dus dan is het maar een kutwijf? Met die additude ga je het nog moeilijk krijgen. Succes met de overige jaren op de middelbare school :’) Als je haar daarom al een kutwijf vindt, dan zul je nog heel wat ‘kutdocenten’ krijgen.

Wauw. Het is idd écht heel erg veel wat je moet leren, ja.

ook nog duits en engels hhoor

Jij gaat nog een leuke tijd tegemoet :’)

Dat je ‘zoveel’ moet leren voor een simpele SO is anders heel normaal hoor.

Maar ik geloof ook best dat het mss een strenge lerares is. Franse docenten hebben vaak wel iets kattigs in zich.