Hoe relatie nieuw leven inblazen ???

Hoi meiden,

Eigenlijk vind ik mezelf best wanhopig dat ik een topic hier voor aan maak, maar ik heb een vraag aan jullie:

Ik heb al meer dan 4 jaar een vriend en we vinden elkaar ook nog steeds leuk en houden heel veel van elkaar. Maar ik merk de laatste tijd dat ik niet meer sta te springen om naar mijn vriend toe te gaan, of dat ik hem niet mis als ik hem een week of zo niet heb gezien. We doen ook heel weinig leuke dingen (eigenlijk omdat we heel veel al eens hebben gedaan) en als we bij elkaar zijn dan is het echt zo van: ja, wat zullen we nou toch eens doen. En dan zullen jullie misschien zeggen: heb seks, maar dat is nou ook niet altijd te oplossing als je je verveeld samen, haha.

Ik ben gister bij hem geweest en ik heb gezegd wat ik erover dacht. Dat ik ons samen gewoon echt saai vind, en dat ik nooit meer het gevoel heb van: yes, ik kan weer naar mijn vriend toe. Hij zei dat hij het wel snapte (hij heeft een jaar geleden precies hetzelfde gevoel gehad, maar heeft dat nu niet meer). Hij zei dat hij niet wist hoe hij dat toen had opgelost en ik kan me ook niet herinneren dat we toen meer dingen gingen doen of zo…
We hebben het er even over gehad en kwamen tot de ‘conclusie’ dat we elkaar echt niet kwijt willen, maar dat we het ook niet zo saai willen houden.

Mijn eigen idee was (we gaan over 2 maanden een weekendje weg) om het contact te stoppen tot we dat weekendje weggaan. Misschien hebben we elkaar dan meer te vertellen of zo, ik weet het niet. Wat vinden jullie hiervan? Of hebben jullie betere ideeën om onze relatie nieuw ‘leven in de blazen’? Want ik wil mijn vriend echt niet kwijt, maar ik wil ook niet dat onze relatie zo blijft zoals ie nu is…

Ik ben trouwens 17, mijn vriend 18. (we zeggen ook dat we liever hadden gehad dat we elkaar tien jaar later hadden leren kennen, want reken maar uit; ik kreeg op mijn 13e wat met hem…)

Dankjewel alvast voor het lezen van mijn lange verhaal hihi!
XX

Nu maar vast een upje, want ik was mn topic nou alweer bijna kwijt hihi :cold_sweat:

Hmm, lastig.

Ik moet eerlijk zeggen; 2 maanden het contact stopzetten vind ik wel érg lang… Misschien kun je overdag minder praten of een keer in de paar dagen bellen en elkaar vertellen wat jullie afgelopen dagen hebben meegemaakt? Dan heb je in ieder geval al meer te vertellen.

En verder… ja gewoon leuke dingen blijven doen… Mijn vriend en ik gaan vaak gewoon een stuk lopen of fietsen of weet ik veel wat. Het is niet iets spectaculairs, maar wel altijd gezellig en foto’s maken enzo :slightly_smiling_face:

Hoe vaak zien jullie elkaar? Misschien kunnen jullie een tijdje minder afspreken, wie weet ga je hem dan weer missen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik weet het verder ook niet zo goed. Maar succes ermee!

Ik denk dat wat jullie van plan zijn te doen, minder contact hebben, wel de juiste oplossing is. Als jullie echt nog van elkaar houden zullen jullie elkaar missen en wordt dat weekendje weg extra leuk, heb je elkaar veel te vertellen enz.
Maar het kan ook zijn dat het gevoel voor jou misschien een beetje weg is. Je hebt tenslotte al op zo’n jonge leeftijd vier jaar met elkaar. Een korte break zou ook kunnen, maar als je elkaar absoluut niet kwijt wilt hoop ik dat het zo wordt opgelost (:
En iedere relatie heeft zo zijn ups en downs, maar dat weten jullie vast al.

@ _unknown: Ja, dat is erg lang. Dat zeiden wij ook al. Mijn vriend zei ook meteen: ‘Ooh, mag ik je dan ook niet whatsappen?’ Wat ik ook weer heel schattig vond. Bellen valt voor ons sowieso al af, want ik heb daar een hekel aan en hij ook, maar ik snap wel wat je bedoeld. We zien elkaar heel af en toe door de week, wat komt doordat we allebei op verschillende avonden sporten. En we zien elkaar dan meestal vrijdag of zaterdag avond (blijft hij ook slapen). Ik hoor gewoon vaak dat mensen elkaar 3/4 keer in de week zien en dan heb ik het idee van: oh god, zo vaak ?! Ik heb mijn vriend ook een keer 1,5 week niet gezien (wel gesproken) en toen ik hem weer zag was het leuk, maar als ik hem nóg een keer een week niet zou zien, had ik daar ook geen problemen mee gehad. En dat vind ik gewoon erg, omdat ik echt nog van hem hou.
Maar dankjewel!!

@ Eve: Ja, denk je dat dat goed zou zijn? Mij lijkt het op het moment helemaal niet erg om elkaar 2 maanden niet te zien, maar ik ben gewoon zo bang dat het daarna helemaal over is… Aargh, volgens mij ben ik heel lastig haha.

Ik ben op dit soort gebieden altijd enorm fatalistisch ingesteld. Zelf denk ik dan ook altijd: je zit in een relatie om elkaar te steunen, om bij elkaar te zijn, elkaar (en jezelf) gelukkig te maken, NIET om elkaar 2 maanden lang niet te gaan zien. Het is een mogelijkheid, maar ben er geen voorstander van.

Als je elkaar niet kwijt wilt zou ik zeker niet twee maanden het contact gaan stoppen. Je bent tenslotte wel samen, en je maakt wel deel uit van elkaars leven.
Ik denk dat je dan beter minder contact kan zoeken. Dus lekker je eigen ding doen, niet elke dag bellen/appen/smsen of wat dan ook. Doe ook eens iets spontaans. Ga bijvoorbeeld spontaan bij hem langs om een eind te gaan fietsen of zo. Niks afspreken, maar gewoon spontaan. En natuurlijk kan het na 4 jaar wel een keer saai worden, jullie zijn ook nog jong. Maar als jullie samen thuis zijn, betekent het niet dat jullie ook daadwerkelijk iets samen moeten ondernemen. Jij kunt bijv. je huiswerk maken, hij doet wat anders. Je bent toch samen, maar ook weer niet.
Niet dat dat nou heel erg bijzonder is, maar jullie hoeven toch niet alijd wat te ondernemen als jullie samen zijn? Je kunt ook je eigen gang gaan. Als je al heel veel hebt gedaan qua uitjes, dan worden dingen soms saai en eentonig. En om nou heel erg wanhopig elk weekend iets te gaan doen samen … Ik zou er niet te zwaar aan tillen als ik jou was.

^ @ Amore: Dankje voor je reactie. Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Dat je niet altijd alles samen hoeft te doen, als je maar bij elkaar bent. Ik merk namelijk dat ik het gewoon super fijn vind om bij hem te zijn, al ben ik (bijvoorbeeld) mijn huiswerk aan het maken, of mijn kast aan het opruimen, ik zeg maar iets.

Maar toch blijft het gevoel een beetje knagen van: Wat als ik jou veel later was tegengekomen (ik zie het namelijk helemaal voor me, huisje boompje beestje), maar om dat gevoel nu al te krijgen, dat is ook zo erg :p.

^@ Geisterfahrer : Ik snap wat je bedoeld. Ik ben bijna 20 dus ik vind een huisje boompje beestje gevoel heerlijk maar als je 18 bent snap ik dat dat niet is wat je wil haha. Het is ook niet de bedoeling dat jullie als een oud getrouwd stel gaan leven, maar je hoeft niet altijd wat te ondernemen. Misschien is het ook gewoon een periode, gaat het na een tijdje weer weg. Iedereen heeft wel eens een periode dat ie twijfelt aan de relatie, onzeker is of zo. En met de meest simpele dingen kun je iets al heel erg leuk maken.

Ik heb wel een keer een ‘pauze’ gehouden en dat heeft goed geholpen!
Ik had examens en was superdruk. Toen hebebn we afgesproken om niet af te spreken voor 2 maanden lang. Wel af en toe een whatsappje, maar geen echt contact.
Ik had 2 weken examens, ging toen 2 weken naar Kroatië en daarvoor en daarna ook nog 4 weken niet echt gezien. En na die 2 maanden hadden we elkaar echt veel gemist en ging het een stuk beter.

het was trouwens niet een pauze in de zin van ga maar lekker vreemd ofzo.
Gewoon weinig contact.

Op een gegeef moment gaat verliefd zijn over in houden van he.
ik zou het contact echt niet zo lang stopzetten, ik zou samen gewoon leuke dingen doen. er is genoeg dat je kan doen. stappen, dagje weg naar een of ander park of museum, naar het buitenland, naar het bos, weet ik het hans kazan?

^ Ja, klopt. Maar ik weet dat het niet die overgang is, wat het voor mijn gevoel saai maakt. Echt hoteldebotel verliefd ben ik al lang niet meer, dus ik weet wel wat het verschil is, haha.

Ik weet echt niet wat het beste is. En met een ‘stop’ bedoel ik ook niet van heuj ga maar vreemd, dat doen we elkaar niet aan hoop ik :p.

Hmm…

Ik denk dat die pauze van 2 maanden jullie wel goed doet. Eventjes tijd voor jezelf en eventueel dingen op een rij zetten (wat waarschijnlijk niet nodig is bij jullie). Als je hem heel erg gaat missen, dan weet je genoeg en zal het weekendje jullie heel goed doen!
Probeer uit de ‘negatieve’ gedachten te komen: het is saai.

Ik heb geen ervaring, maar ik zou het contact niet zo snel stopzetten.
Dalijk gaat zijn gevoel voor jou weg, of die van jou voor hem en dat lijkt mij erger.

Misschien wat minder contact, gewoon niet elke dag smsen/whatsappen maar alleen op de dagen dat je elkaar ziet. En je hoeft niet elke keer dat je afspreekt iets te gaan doen, gewoon samen lekker lui zijn is ook fijn…

Succes ermee, weet niet of je hier wat aan hebt maar zie het anders maar gewoon als een upje. :slightly_smiling_face:

^ Dankjewel,
Ja ik ben ook heel bang dat een van de twee dan de gevoelens kwijtraakt…

Ten eerste vind ik het supermooi dat jullie eraan gaan werken. Zo veel koppels gaan gewoon uit elkaar als het een beetje saai begint te worden. Het lijkt me best een goed idee om elkaar wat minder te zien. Misschien kan je ook concrete afspraakjes maken? Niet gewoon om te chillen bij elkaar thuis, maar echt in het park, op restaurant, naar de bios,…Waarvoor jullie je kunnen opkleden enzo. Wat misschien ook kan werken is tot dat weekend geen seks hebben. Gewoon een tijdje elkaar “teasen”, zoals het was in het begin. Ik denk dat je op deze manier wel weer wat vlindertjes kan voelen :slightly_smiling_face:

Ik zou wel echt geen èchte pauze nemen. Iedereen uit mijn omgeving die dat deed, ging uiteindelijk wel uit elkaar.

@ Bettiepage: Ja, dat laatste is misschien wel een goed idee. Dan vinden we dát in ieder geval niet meer saai als we ermee wachten tot het weekendje, haha!
En met dingen plannen waarvoor je je ‘mooi moet maken’ is misschien wel een goeie ja, want als we elkaar zien is dat in trainingsbroek/geen make up/haar niet gedaan :cold_sweat:

Precies! :slightly_smiling_face:
Jullie relatie zit nu eventjes in een dipje, maar het komt heus wel weer goed!

Ik ben het eens met Bettiepage, en vind daarbij de twee maanden elkaar niet spreken niet zo’n goed idee. Ik denk dat je er als koppel meer aan hebt als je er samen aan werkt dan twee maanden uitstellen. Het zou mss kunnen helpen, maar ik geloof er niet zo heel erg in. Je kan wel altijd wat minder contact hebben tussen die ‘concrete’ afspraakjes, dan is het net alsof jullie weer opnieuw daten ofzo :slightly_smiling_face: .