Hoe reis jij naar Londen?

Hey girls,

M’n moeder en ik willen graag met z’n tweetjes naar Londen in oktober. Ik zie en hoor heel vaak dat mensen er heen gaan en ik vroeg me af hoe jullie dat doen. Want het is best wel duur. We twijfelen daardoor of we een vrij goedkope aanbieding van 1 dagje Londen zullen doen of toch voor de duurdere optie 2/3 dagen zullen gaan. Dus mijn vraag is: Hoe reis jij naar Londen? Bus/trein/vliegtuig/boot/auto? Waar boek je de reis en welk hotel?

Alvast bedankt!

Boot, 's avonds heen gaan, slapen op de boot, kom je 's ochtends aan in Engeland, kun je winkelen en dan ‘s avonds weer naar huis. Heb het al een aantal keer gedaan en vind het heel fijn! Je moet wel geluk hebben met het weer en niet zeeziek worden, maar ik durf niet met het vliegtuig. Auto wil ik ook nog wel een keer doen, maar ben benieuwd hoe dat gaat worden met het links rijden :’)

Was een P&O boot.

Bij Effeweg is vier dagen 160 euro, is wel met de bus maar is te doen en heb het al 2 keer gedaan. Is vervoer, hotel, ontbijt, en ze brengen je naar het centrum en je kan er ewn tour hij doen

Met de boot stenaline ( was trouwens een geweldige boot en de kamers zijn echt schoon) daarna met de trein die gelijk klaarstond om te vertrekken naar London.

Hier heb je een link

Je kan voor best goedkoop vliegen tegenwoordig met ryanair of easyjet, dan moet je er wel rekening mee houden dat je dan aankomt bij een vliegveld die redelijk uit de stad ligt dus je moet dan ook nog met de trein om echt in centraal Londen te komen. Ik ben 2x naar Engeland geweest 1x gevlogen en 1x met de boot. Volgende maand ga ik weer en deze keer weer met de boot, persoonlijk vind ik met de boot fijner maar dat komt omdat ik niet gewend ben om te vliegen ik zou zo ook niet weten hoe duur het met de boot is. Ook kan je met de eurostar(trein) kunnen gaan, ik heb me daar verder niet in verdiept maar ik weet wel dat veel mensen ook zo reizen.

Ook zou ik je aanraden meerdere dagen te gaan. Binnen 1 dag kan je heel weinig zien + je bent waarschijnlijk al moe voordat je er überhaupt bent door het reizen en dan moet je nog de hele dag door Londen lijkt me erg vermoeiend en stressvol.

Ik ga altijd naar Engeland door eerst naar Calais (FR) te rijden en daar over te steken met de ferry tot Dover (UK).

Je kan ook een dagje gaan. Er zijn busmaatschappijen die 's avonds vertrekken, je 's morgens vroeg in het centrum afzetten en aan het eind van de dag weer naar Nederland gaan. Is mij heel erg goed bevallen!
Maar ik ging er ook toen met school heen om te shoppen enzo, was er al meerdere keren geweest dus had alle culturele dingen al wel gedaan :slightly_smiling_face:

Ik ben 2 keer naar Londen geweest. Eerste keer met Easyjet, retourtje van ongeveer 90 euro. Tweede keer Ryanair, retourtje ongeveer 45 euro. Bij Ryanair kan je echt heel goedkoop vliegen op bepaalde dagen en tijden. Het is gewoon even puzzelen en kijken of het kan met vervoer naar en van het vliegveld.
Slapen deed ik in een goedkoop hostel, maar dat is miss niet ideaal met je moeder.

Ik ga met de Eurostar, wij wonen dan ook in het zuiden van Nederland, qua reistijd maakt het ons niet uit: Brussel of Schiphol. Het fijne aan de Eurostar vind ik dat je in het centrum van Londen uitkomt

Ik ga dit jaar weer, ik vlieg met ryanair (als je alleen handbagage meeneemt kun je vliegen voor €40 pp) en hotel zoek ik vaak op easytobook of booking.com

Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan :slightly_smiling_face:

Wij gaan meestal door de kanaaltunnel of vliegen met ryanair. Met de boot is erg duur zeker als je tijdens vakantieperioden gaat (vliegtuig is dan ook duurder) Misschien kan je bij vakantieveilingen een weekend londen vinden dan is het best wel goedkoop denk ik en vaak met vervoer

Ik ging met de Megabus, in oktober kost een retourtje bij hen ongeveer 30 euro.

Ik ben vroeger ben de P&O Ferry gegaan, de boot dus lol.
En dit weekend ga ik met me moeder 's avonds naar Utrecht, en van af daar met een speciale bus naar Frankrijk. En ik neem aan vanaf daar met de boot haha

Al met al: Met de Ferry zit je een hele nacht met de boot, en anders maar een paar uurtjes…

Ik ben met het vliegtuig gegaan en de trein (Eurostar). Beide zijn niet de goedkoopste opties maar wel de snelste, dus vandaar. Ik denk dat ik de trein het fijnste vond aangezien je uiteindelijk denk ik even lang onderweg bent (reizen naar vliegveld + inchecken + boarden + het vliegen + reizen van vliegveld in Londen naar centrum) of misschien zelfs sneller met de trein en bovendien ben je met de trein gelijk in het centrum (King’s Cross).
Wel is het duurder dus ja. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden zou ik met de bus gaan of erg goed aanbiedingen in de gate houden.

Met vliegtuig (Ryanair) vanaf Eindhoven. Heel goedkoop.

Megabus heeft echt mijn leven gered :’)

Precies dit

Dit hadden wij geloof ik ook gedaan. Hoefde je ook niet op de boot te slapen

De douane liet ons vlak voor Lille omkeren en weer terug naar Calais omdat een paspoortcontrole toch niet genoeg was :"D Maar het kostte bijna niets dus ja idc