Hoe reageer jij op emoties van andere mensen?

Ik weet niet juist hoe ik het mooi moet verwoorden. Maar ik vroeg mij af hoe jullie reageren op de emoties van andere mensen. Hiermee bedoel ik dus als iemand boos wordt, begint te huilen, …

Ik kan er bijvoorbeeld niet tegen als mensen huilen en wordt dan zelf ook emotioneel, maar als mensen boos worden omdat ik in hun ogen iets fouts doe dan voel ik echt niks en negeer ik die mensen gewoon omdat ik vind dat alleen mijn ouders enzo eisen kunnen gaan stellen naar hoe ik mij moet gedragen.

niet

Dat ligt compleet aan de situatie en wie die persoon is.

Ligt aan de persoon.

Ik ben emotieloos wat dat betreft.

Ligt aan de situatie en mijn eigen situatie/hormonen op dat moment.

Precies dat. Als een meisje of vrouw begint te huilen, springen haar vriendinnen er bijna direct boven op om te knuffelen. Ik hou daar niet van. Daarnaast kan ik zeker er zelf niet om huilen als een ander aan het huilen is. Ik voel dan niks eigenlijk.

Als iemand huilt weet ik nooit wat ik moet doen

Als iemand boos op mij is, ga ik vaak huilen. Als iemand anders verdrietig is wordt ik soms ook verdrietig, soms blijf ik vrij neutraal. Als iemand anders blij is word ik dat soms ook maar als ik zelf net chagrijnig ben kan ik me er ook aan irriteren :stuck_out_tongue:

Als iemand begint te huilen vind ik dat vreselijk irritant en negeer ik die persoon gewoon. Maar als iemand boos op me wordt trek ik me dat wel altijd heel erg aan en dat vind ik ook altijd echt erg, tenzij het iemand is die me echt totaal niet interesseert.