Hoe reageer je op "ik hou van je" als het gevoel (nog) niet wederzijds is?

De titel zegt het al, maar ik ben benieuwd hoe jullie reageren wanneer een ander zegt van jou te houden terwijl je dit gevoel zelf (nog) niet hebt.

Dit kan zowel face to face gebeuren als via dingen zoals whatsapp, enzovoorts. Ik doel hierbij niet alleen op jongens maar bijvoorbeeld ook op vrienden/vriendinnen e.d.

Wat zou jullie reactie zijn?

Oeh da’s een moeilijke. :’) Soms als ik net ruzie met mijn moeder heb gehad en het goed probeer te maken en zij vertikt het om ‘ik ook van jou’ te zeggen, dan zegt ze altijd: ‘oké.’

dus: ‘ik hou van je’
zij: ‘oké’

:’) maar ik zou het eerlijk gezegd niet weten van mezelf

In ieder geval geen ‘dankjewel, ik houd ook van mezelf’ zeggen, zoals mij. :’)

Via whatsapp zou ik gewoon iets terug sturen als een blije smiley ofzo, en zeggen dat het lief is.

In het echt zou ik niet weten, is me gelukkig ook nog nooit overkomen :stuck_out_tongue:

Ik zit in mijn geheugen te graven of ik nou ‘oké’ zei of hem alleen maar heb aangestaard. :’) is alweer 5 jaar geleden dus weet het niet meer zo goed, en weet ook niet zo goed wat ik zou antwoorden als het me nog een keer gebeurt

Haha, deze vind ik leuk.

Ik denk dat ik met ‘Dat is lief van je’ zou reageren. In ieder geval iets in die richting. Ik zou het namelijk niet durven om niks te zeggen of om alleen oke te zeggen.

Ik weet niet hoe ik zou reageren… Buiten mijn moeder enz. heb ik enkel nog maar ‘Ik hou van je’ tegen mijn huidige vriend gezegd, en daar waren toen niet zo’n problemen.

Ik denk dat ik iets zou zeggen zoals ‘Dat vind ik heel fijn, ik vind je heel leuk, maar ik ben nog niet zo ver dat ik van je hou. Dat betekend niet dat dat nooit gaat gebeuren, gewoon nu nog niet.’ Ofzoiets. Ik denk niet dat ik enkel maar ‘Oh, fijn!’ zou zeggen, want dan weet die andere nog niet waar hij aan toe is, en dat lijkt me zo stom voor diegene.

Waarschijnlijk zou ik heel dom reageren en ‘‘Aaawhh’’ zeggen.

Bij mijn vriend zei ik ‘ik vind jou ook heel lief’

Nou, ik heb een keer meegemaakt met een vriendje dat ik echt net 5 weken ofzo verkering mee had (we kenden elkaar wel al iets langer). Was nog via sms ook. Ik geloof dat ik er over heen probeerde te lullen, maar dat had hij helaas gelijk door :’) Heeft ook niet lang geduurd, opdringerig typje verder ook.

Voor mij zei hij het te snel en zei daarom niet ik ook van jou, inmiddels wel maar dat leek me een goed alternatief :stuck_out_tongue:

Het ligt heel erg aan wie het zegt.

Zelf zou ik denk ik, “ahw”, “dat is lief!” zeggen.

Maar het kan ook zo zijn dat het iemand is waar je niet zoveel mee hebt dan zal ik gewoon eerlijk zijn en vragen hoe hij het bedoeld, of er niet op in gaan en niet meer reageren… :kissing:

hahaha, ik zei ook gewoon heel droog aaawh. omdat die jongen dus echt helemaal niet mijn type was :’)

Bij jongens is het meestal ‘ahw.’.
Ik heb het nog niet eerder meegemaakt dat vriendinnen ik hou van je zeiden terwijl dat niet wederzijds was…

Ik zou hem/haar aanstaren en niet weten wat ik moet zeggen dus dan zou het gesprek vet awkward aflopen en dan zou ik het afkappen en ja…

Ik zou zeggen: Schattig.
Hahah :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik stuur altijd: love you too schatje :kiss:
Tis trouwens nu drie maanden aan.

Ik zou denk ik ahw zeggen. Of, wat lieff :slightly_smiling_face:

Als mijn moeder het zegt dan zeg ik vaak ‘uhu’ of ‘oké’. Als het via whatsapp zou zijn zou ik waarschijnlijk er over heen praten of zoals een paar weken geleden zei een vriendin het ook en dan zei ik ‘daarom ben ik je vriendin toch.’