Hoe reageer ik hierop?

Afgelopen week ben ik samen met een jongen die mij leuk vind + 2 vrienden wezen schaatsen. Ik zag het niet als een date, geen idee wat hij ervan vond. Maar hij was echt niet bij me weg te slaan en daar kan ik zoooo niet tegen. Ik vind hem ook totaal niet leuk, en dat vond ik al niet maar ik geef dat soort dingen nooit een kans dus ik dacht: ach vooruit, wie weet valt het mee. Nou, nee.
Vervolgens waren we nog even bij een vriendin die mee was thuis, en hij zat heel de tijd naar me te kijken dat het zelfs haar moeder opviel…
Nu heeft hij me gisteravond gebeld maar ik had niet opgenomen want ik had een filmavondje bij een vriendin.
Nu zit ik nogal te twijfelen:

• Niets meer van me laten horen
  • een whatsapp sturen en vragen waarom 'ie belde
  • wachten tot hij nog eens contact opneemt…

Wat lijkt jullie het beste?

Ik vind niets laten horen best zwak. Jij gaat met hem schaatsen dus dan geef je toch een soort signaal dat je hem mag. Als je hem niet zou mogen zou je niet met hem omgaan. Dus ik zou even een whatsapp sturen en vragen waarom hij belde.

Ik zou gewoon wachten tot hij contact opneemt, en als hij dat doet zou ik gewoon normaal doen, zoals je ook tegen andere jongensvrienden doet. Als hij overduidelijk laat merken zou ik gewoon zeggen dat jij hem gewoon ziet als vriend, en hem niet leukleuk vindt.

precies wat ik er van vind.
en als hij dan vraagt om weer eens wat te doen, zeg dan gewoon eerlijk dat je hem niet leuk vind.

Gewoon whatsappen waarom hij belde.

Dit, en vertel hem gewoon eerlijk wat je van hem vindt in plaats van hem het idee te geven dat je hem leuk vindt.

Ze geeft hem toch niet het idee dat ze hem leuk vindt? Ze gingen gewoon schaatsen met z’n vieren.

Ja, maar wat ik al zei, als je met iemand omgaat geef je sowieso het signaal dat je diegene mag, vriendschappelijk of niet. En daardoor krijgt hij misschien sneller een idee dat het kan worden, terwijl het van haar kant gewoon vriendschappelijk is. Dus ik zou dat wel duidelijk maken, hij moet toch weten waar hij aan toe is?

Ik zou zeker wat van je laten horen maar dan op een vriendschappelijke manier.

Ik zou wachten tot hij contact opneemt, gewoon aardig doen en wanneer hij weer iets voorstelt om samen te doen zou ik zeggen dat je prima iets met de hele groep wilt doen maar niet 1 op 1 omdat jij het idee hebt dat hij jou leuk vind en dat niet wederzijds is.

Je kan toch gewoon even vragen waarom hij belde? Dat is waarschijnlijk inderdaad wel het handigste op via whatsapp te doen.

Lekker dit… ik had hem gewhatsappt, krijg ik geen reactie. Vervolgens belt ie weer 2 keer… ja, jonge… ik heb niet opgenomen, en ga ook echt niet terug bellen. Want ik haat bellen.

Edit: terwijl ik dit typ (op mn telefoon) belt ie weer. Djezus rot op zeg.

Ik snap je volkomen. Whatsapp hem met erin ‘’ kan niet bellen nu’’.

Plus eerlijk blijven tegen hem als je hem (zoals je zegt) echt niet leuk vindt.

Ik snap het eigenlijk ook wel, het is een beetje vermijden van de confrontatie :stuck_out_tongue: Dat hij jou leuk vind ofzo misschien… Whatsapp gewoon; “kan nu niet bellen, wat is er?”
Maar wees wel op tijd eerlijk, als het nodig is, dat je hem niet ziet zitten.

Hoezo spelen met zijn gevoelens? Er gingen meer mensen mee schaatsen toch… En kun je dan niet eens meer gewoon met jongens vriendschappelijk omgaan? Vind het zo naar zoiets altijd. Kijk, als zij nou om HEM heen had gehangen en klef gedaan of bepaalde dingen had gezegd, ja dat is met gevoelens spelen. Maar dit meisje heeft niks lulligs gedaan en ik snap dat het heel eng is wanneer jij 100x gebeld wordt door een kerel die jou misschien leuk vind en jij hem niet.

Woeps het kwam hier even niet zo goed over. Maar kijk: ik vind bellen gewoon eng, dus ik raak echt in paniek als zo iemand dan belt. Ik had hem een whatsapp gestuurd en nu weer met de uitleg waarom ik niet opnam. ik heb overigens nooit opzettelijk een hint gegeven in de richting: ik vind je leuk, dus het is niet zo dat ik hem een verkeerde indruk heb gegeven naar mijn idee. Maargoed, even afwachten of ik wat terug krijg

^^ heb ik ook dan denk ik wat moet ik zeggen ik heb helemaal geen zin om te praten via telefoon!