heeyy everyone
hebben jullie tips voor mij voor hoe je met een jongen moet praten als je niet durft ?want je word dan altijd rood en dan kun je niet meer praten als je in een hot guys ogen kijkt
ik lach
tss
Proberen om rustig te blijven. Een knappe jongen is ook maar gewoon een jongen…
wat is er zo grappig aan
meestal met je mond.
Dat moet je echt oefenen! Duurt best wel even voordat je er goed in wordt hoor, maar praat ondertussen gewoon met zoveel mogelijk jongens. Ik heb trouwens therapie voor sociale angst gehad en “praten met jongens” stond ook ergens op m’n lijst (onder “praten met meisjes” trouwens, dat vond ik veel enger :’)) en toen moest ik gewoon als opdracht veel praten.
Nu heb ik vaak het probleem dat ik meteen doorschiet in full-on flirt mode, terwijl ik in nog geen 30 jaar een relatie wil. Oeps.
misschien een beetje grof gezegd, maar dat een man een piemel heeft is het enige verschil, tsja innerlijk ja, maar uiteindelijk zijn het toch ook (ookal twijfel ik er af en toe aan) gewoon levende wezens. niet nadenken van oh het is een jongen oh ik moet later trouwen en kinderen.
relax een beetje? het zijn maar jongens…
thnx voor de tips
eigenlijk is het voor mijn vriendin ze heeft het best moeielijk mee
Oh, maar dat verandert de zaak. Kun je haar niet helpen door haar uit te nodigen bij je thuis en dan een vriend van je erbij? Kan ze oefenen en zich meer op haar gemak voelen bij jongens. Hoe meer ervaring ze heeft, hoe makkelijker het wordt voor haar.
Verder zou ze zichzelf kunnen aanleren over wat voor dingen ze zoal kan praten met een jongen. Gewoon een soort lijstje maken ofzo. Dat ze wat basisdingen heeft en van daaruit een gesprekje kan beginnen.
Wat ik doe hahaha ik moet hem eerst even in me opnemen. Staar ik hem aan en dan pas kan ik praten over bullshit en flirterig enzo
Je hebt nonverbale communicatie en verbale communicatie.
Nonverbale communicatie is met lichaamstaal: Stel je komt een leuke jongen tegen en begint zijn kleren van zijn lijf te trekken, is het erg duidelijk wat je van hem wilt.
Verbale communicatie is met woorden en geluiden: Stel je komt weer een andere leuke jongen tegen dan kan er geluid uit je mond komen. Dit noemt men ‘praten’.
In jou situatie zou ik kiezen voor de nonverbale communicatie. Als je nog niet goed weet hoe je moet praten zou ik je ouders even boos aankijken want die hadden je dat dan moeten leren toen je een ukkepuk was.
niet vergeten dat jongens ook maar mensen zijn!
Hoe jong kan je wezen om daar al over in paniek te raken?!..
hahahaha geweldig! ik moet dat nonverbale voorbeeld maar eens proberen XD